فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: ورزش باستانی، ورزش پهلوانان و بخشی از تاریخ و هویت دینی و ملی ایرانیان است.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: نامگذاری 17 شوال سالروز پیروزی امیرمؤمنان امام علی (ع) بر ˈعمرو بن عبدودˈ قهرمان عرب در جنگ ˈخندقˈ به نام روز پهلوان، همانند دیگر نامگذاری ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر نمادین است.

وی گفت: قطعا این نامگذاری توجه آحاد جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان را به سمت خصلت و منش پهلوانی و این ورزش که از ارزش های دینی و آموزه های اسلامی بهره مند است، سوق خواهد داد.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به ارزش ورزش در دنیای امروزی، خاطرنشان کرد: عده زیادی از اقشار مختلف جامعه امروز تحت عنوان ورزشکار، طرفدار، تماشاگر، مالک باشگاه، نویسنده ورزشی و . . . در این عرصه مشغول به فعالیت اند و لذا دولتمردان و حاکمان کشورها در جهت تعالی و توسعه جامعه باید اهتمام ویژه ای بدان مبذول دارند.

وی تصریح کرد: ورزش باستانی با ویژگی هایی نظیر بومی بودن، برخورداری از مضامین اسلامی و فضائل انسانی و رقابت در پهلوانی، جوانمردی، پاکدامنی، وطن دوستی، گذشت، راستی، مردم داری و . . . بر خلاف دیگر رشته های ورزشی، از خصیصه هایی ممتاز و متفاوت برخوردار است و تعالی روح انسانی و معنوی را به دنبال دارد.

افشار نادری در خاتمه با بیان اینکه خروجی این ورزش بایستی به کل جامعه تسری یابد، ابراز امیدواری کرد آحاد جامعه و مسؤولان با برنامه محوری در جهت توسعه ورزش بخصوص ورزش باستانی به منظور برخورداری از جسم و روح سالم در بدنه اجتماع توفیق داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.