مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند : برداشت انگور و هلوي زعفراني از باغات شهرستان نهاوند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ احد ظفري مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند افزود: شهرستان نهاوند با وجود 11 هزار و 200 هکتار باغهاي ميوه قطب توليد محصولات باغي در استان است و می تواند  سالانه 77 هزار و 500 تن انواع ميوه توليد و روانه بازار مصرف کند.
وي افزود: سطح زير کشت محصول انگور در نهاوند 635 هکتار است که پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 10 هزار و 700 تن محصول انگور از نوع ياقوتي، بي‌دانه، عسگري و ريش‌بابا توليد شود.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند گفت: از آن جايي که بيش از 15 درصد انگور توليدي نهاوند به صورت قوره برداشت مي‌شود اين شهرستان توليدکننده آب انگور يا آب قوره مرغوب در سطح استان است.
وي افزود: بقیه انگور توليدي به مصرف تازه‌خوري در سطح شهرستان مي‌رسد و بيش از 50 درصد از آنها به استان‌هاي همجوار صادر مي‌شود.
 ظفري با بیان اینکه نبود آب کافي در باغات انگور را موجب کاهش توليد 10 درصد انگور نهاوند در مقايسه با مدت مشابه پارسال  شده است افزود :بیشتر باغهاي انگور نهاوند به صورت  ديم کاشت شده‌اند.
وي با اشاره به آغاز برداشت محصول هلو زعفراني افزود: در سطح اين شهرستان 2 هزار هکتار باغهاي  ميوه هلو از نوع هلوي انجيري، هلوي هسته‌ جدا، و هلوي زعفراني داريم که پيش‌بيني مي‌شود امسال 31 هزار تن محصول هلو در باغات نهاوند توليد شود که علاوه بر مصرف شهرستان به استان‌هاي تهران، مرکزي و کرمانشاه صادر مي‌شود.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند گفت: بيش از 2 هزار نفر در زمينه کاشت، داشت و برداشت محصولات انگور و هلو در نهاوند به صورت فصلي مشغول فعاليت هستند.
وي گفت: استفاده از کودهاي ريز مغزي، هرس به موقع، آبياري به موقع و استفاده از سموم دفع آفات موجب شده است تا محصولات باغي شهرستان نهاوند به مرغوب‌ترين محصولات باغي استان تبديل شوند./ب
برچسب ها: نهاوند ، انگور ، هلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.