جامعه امروز نیازمند فراهم کردن زمینه شادی در افراد می‎باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک جامعهشناس گفت: جشنوارههای متعددی در حوزههای اجتماعی، خانوادگی و بهتر زندگی کردن با اهداف مشخص در اکثر کشورها برگزار می‌شود، ولی متأسفانه این جشنوارهها در ایران فقط به صورت آماری و بدون هدف مشخص برگزار می‌شوند.

افراسیاب‌پور افزود: جشنواره‏ها باید به گونهای برگزار شود که آرمانهای جوانان از طریق این جشنوارهها شکوفا شود، چرا که در غیر این صورت به سمت پاسخ‌گویی به نیازهای خود از طریق راههای زیرزمینی از جمله ماهواره، اینترنت، جمع‌های خصوصی و دارای انحراف حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا با پر کردن مناسب اوقات فراغت و ایجاد ارتباط سالم، جوانان را به مسیر مناسبی هدایت کرد یادآور شد: جشنوارههایی از قبیل جشنواره آش که در زنجان برگزار شد، همیشه با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده و این نشان میدهد که جامعه نسبت به ایجاد نشاط و تفریح سالم با حضور در جمع بسیار مشتاق عمل می‌کند و باید نسبت به فراهم کردن موقعیت برای آن‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

این جامعهشناس ادامه داد: میتوانیم از جشنهایی که در سایر کشورها اجرا می‌شود به صورت خلاقانه در کشور خودمان نیز بهرهمند شویم. به عنوان مثال میتوانیم جشنهای گروهی به صورت جداگانه برای دختران و پسران با عنوان پوشیدن انواع لباسهای دلخواه‌ اجرا کنیم تا با ابراز وجود به تفریح سالم و شادی بپردازند.

افراسیاب‌پورخاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه از لحاظ جشن، شادی و روحیه مثبت کمبود دارد و این کمبود باید از طریق مراکز فرهنگی جبران شود تا با برگزاری هر چه بهتر و هدف‌مندتر این جشنواره‏ها اجازه انتخاب به جوانان داده شود./س
برچسب ها: جامعه ، شادی ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.