مدیر گروه بیماریهای مرکز بهداشت خوزستان بر ضرورت افزایش هماهنگی و مشارکت با کارشناسان کشورهای همسایه به ویژه عراق به منظور کنترل بیماری بیلارزیوز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهرگان جهانگیری در حاشیه برگزاری کارگاه بین المللی مراقبت از بیماری بیلارزیوز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه که بیشتر جنبه آموزشی و هماهنگی دارد به مدت چهار روز از 18تا 21 شهریور ماه در استان خوزستان در حال برگزاري  است.
وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی از کشور عراق در این کارگاه افزود: این کارگاه با هدف آموزش و افزایش هماهنگی و مشارکت بین کارشناسان بهداشتی عراق و ایران برای کنترل بیماری بیلارزیوز برگزار شده است.

جهانگیری روند این کارگاه را به صورت ارائه مطالب آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ اعلام کرد و گفت: همچنین برای حضور در محیط باز و انجام آزمایشهای لازم در روزهای دوم و سوم برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در روند اجرای این کارگاه مهمانان در محیطهایی از استان که پیش از این سابقه بیماری داشته اند حضور می یابند و به صورت عملی نسبت به نمونه برداری و ارائه آزمایشات بر نمونه ها اقدام می شود.

مدیر گروه بیماریهای مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه دزفول، اندیمشک و شوش از شهرهای مدنظر برای حضور و انجام آزمایشات هستند، افزود: آزمایش بر نمونه های مشکوک با همکاری دانشکده پزشکی دزفول انجام خواهد شد.

وی همچنین از ارائه مبحث حلزون شناسی در این کارگاه که عامل انتقال دهنده بیماری است خبر داد و گفت: حلزون ناقل در آبهای راکد وجود دارد که در این کارگاه مناطقی که دارای آب راکد است و در گذشته نیز حلزون ناقل داشته بررسی می شوند.
 
جهانگیری با اشاره به ضرورت ارائه مستندات ریشه کنی بیماری بیلارزیوز در کشور، گفت: ارائه آموزشهای لازم ، هماهنگی و جلسات مشترک بین دو کشور ایران و عراق با توجه به تردد مسافران و زوار نیز ضروری است./ب
برچسب ها: هماهنگی ، کنترل ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.