کارشناس تشکل‏های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار از ثبت و شناسنامه‏دار شدن 110 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، انسجام‏‏بخشی به برنامه‏های مذهبی است.



به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سعید برومندان در سومین جلسه شورای هیئات مذهبی شهرستان گرمسار با اشاره به ثبت 110 هیئت مذهبی در این شهرستان اظهار داشت: کمیته ارزشیابی و بازرسی هیئات مذهبی در حال بررسی پرونده‏های دیگر هیئات مذهبی متقاضی هستند.

کارشناس تشکل‏های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار انسجام بخشی و اقتداربخشی به برنامه‏های مذهبی بر اساس اصول و ساختار تشکل‏های دینی است.

وی تصریح کرد: 110 هیئت مذهبی در شهرستان گرمسار به ثبت رسیده که تعداد 20 هیئت برای بانوان و 90 هیئت برای آقایان است.

برومندان با اشاره به اینکه جلسات کمیته ارزشیابی و بازرسی هیئات مذهبی تا پایان سال هر 15 روز یک بار برگزار می‏شود، اظهار داشت: در سومین جلسه شورای هیئات مذهبی، مصوبه هیئت دولت مبنی بر معافیت مساجد، حسینیه‏ها و هیئات مذهبی از پرداخت حق انشعاب، آب، برق و گاز به اعضای شورا برای اطلاع رسانی ابلاغ شد.

کارشناس تشکل‏های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در آینده نزدیک گفت: تشکیل شورایی، فعال و توانمند در راستای پیگیری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد نظر و ضروری است.

برومندان همچنین با بیان اهمیت ارتباط تنگاتنگ بین اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان اظهار داشت: بازرسی و نظارت توسط هر دو گروه به صورت همزمان بر هیئات به خصوص در ماه محرم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفکیک هیئات مذهبی شهرستان آرادان جهت رسیدگی و نظارت بهتر ضروری است و در صورت نیاز شورای هیئات مذهبی این شهر مستقل خواهد شد./ج1

برچسب ها: سمنان ، گرمسار ، تفکیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.