شهر تمیز و پاكیزه یكی از ملاك های اصلی انتخاب مقصد برای گردشگران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان پاكیزگی را از مولفه های اصلی ایجاد محیطی آرام برای گردشگران دانست و گفت: گردشگران اغلب راهی شهرهایی می شوند كه علاوه بر برخوداری از جاذبه های گردشگری، از شرایط محیطی مناسبی برخوردار باشند.

اجلی برخورداری از محیطی پاكیزه، محلی برای سكونت و غذایی برای خوردن را از مهمترین نیازهای هر فردی در جامعه دانست و افزود: هر چه این نیازها به نحو مطلوب در شهر و روستا فراهم باشد، آن جامعه شرایط مطلوب تری برای جذب گردشگر دارد.

وی شهرها را خانه بزرگ تر شهروندان دانست و اظهار كرد: داشتن خانه ای پاك و پاكیزه از نیازهای شهروندان هر جامعه ای است كه همه مردم و مسئولان باید برای دستیابی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان استفاده از سوخت های پاك و خودروهایی كه با این نوع سوخت كار می كنند را راهكاری مناسب برای پاسخ دادن به میل انجام سریع كارهای بشر دانست و خاطر نشان كرد: ترویج استفاده از این نوع وسایل نقلیه علاوه بر ایجاد هوایی پاك در جامعه، به ایجاد چهره ای جذاب برای گردشگران در شهر كمك می كند.

اجلی با بیان اینكه در طبیعت گردی نباید هیچ اثری از حضور انسان پس از اتمام تفرج باقی مانده باشد، تاكید كرد: باید در سفرهای درون شهری نیز به گونه ای رفتار كرد كه هیچ اثر سوئی از انسان در جای جای شهر به وجود نیاید./س
برچسب ها: شهر ، پاکیزه ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.