نتایج رسمی انتخابات سریلانکا نشان می دهد حزب حاکم این کشور برنده انتخابات مجمع استانی در روز شنبه شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، حزب اتحاد آزاد خلق به رهبری ماهیندا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا برنده اکثر کرسی های شورای محلی در استانهای مرکزی، ساباراگامووا و استان شرقی شده است.

نتایج منتشر شده توسط ستاد برگزاری انتخابات نشان می دهد در استان ساباراگامووا اتحاد آزاد خلق بیست و هشت کرسی را به دست آورده و حزب ملی متحد - مخالف دولت - با کسب چهارده کرسی در رتبه دوم جای گرفته است.

در استان مرکزی حزب حاکم بیست و یک کرسی و حزب مخالفان یازده کرسی به دست آوردند. در استان شرقی نیز حزب اتحاد آزاد مخالف 14 کرسی و حزب ایتاک ITAK که بخشی از اتحاد ملی تامیل است - حزب اصلی تامیل در سریلانکا - با 11 کرسی در رتبه دوم جای گرفته است.

تحلیلگران می گویند در حالی که پیش بینی می شد حزب اتحاد آزاد خلق برنده انتخابات باشد اما حزب تامیل در شرق موفقیت های بزرگی کسب کرد. حزب اتحاد آزاد خلق - که در مجمع استانی شرق چهارده کرسی به دست آورد - 31.58 درصد از مجموع آراء را کسب کرد در حالی که ایتاک 30.59 درصد آراء را از آن خود کرد.

در آخرین انتخابات در استان شرقی در سال 2008، حزب اتحاد آزاد خلق پنجاه و دو ممیز بیست و یک درصد آراء را به دست آورده بود و بیست کرسی مجمع را از آن خود کرده بود در حالی که حزب ملی متحد پانزده کرسی کسب کرده بود.

اتحاد ملی تامیل آن انتخابات را در شرق در سال 2008 تحریم و ادعا کرده بود به سبب فعالیت یک گروه شبه نظامی در منطقه شرایط ایمن نیست.

در پی پیروزی حزب اتحاد آزاد خلق در انتخابات سال 2008،‌ سیوانساتورای چان راکاتان - یک شورشی سابق ببرهای تامیل - به عنوان سر وزیر استان شرقی انتخاب شد. پلیس و ناظران انتخاباتی اعلام کردند که انتخابات روز یکشنبه در سه استان در محیطی آرام برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار