همزمان با حرکت رژيم بحرين براي سرکوب الوفاق، مردم بحرين براي نشان دادن اعتراض خود به مسدود کردن جاده ها روي آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي،  رژيم بحرين تهديد کرده است اقدامات قانوني برضد حزب الوفاق انجام خواهد داد که اصلي ترين حزب مخالف در اين کشور است. اين تهديد يک روز پس از آن مطرح شده است که گروه الوفاق يک تظاهرات ضدحکومتي را سازماندهي کرد. درحالي الوفاق برگزاري تظاهرات ضدحکومتي را انجام مي دهد که حکومت بحرين برپايي هرگونه تظاهرات را ممنوع کرده است.
در تظاهرات روز جمعه مردم بحرين ، نيروهاي رژيم براي سرکوب و متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و نارنجکهاي بيهوش کننده استفاده کردند. در اين تظاهرات شش معترض نيز دستگير شدند. وزارت کشور بحرين از طريق دادستان کل اين کشور ، شکايتهايي درباره افراد بازداشت شده در اين تظاهرات مطرح کرده است. اين نخستين بار نيست که رژيم بحرين فعاليت گروه الوفاق را هدف قرار مي دهد. در گذشته نيز رژيم بحرين تهديدهايي را درباره اين گروه مطرح کرده بود. الوفاق خواهان آن است که پارلمان منتخب ، اختيارات قانوني کامل داشته باشد و اينکه زندانيان سياسي آزاد شوند.
 اين درحالي است که تظاهرات مردم بحرين برضد حکومت ادامه دارد. البته حکومت بحرين هر روز به سرکوب معترضان مبادرت مي کند. تصاوير جديدي که از بحرين منتشر شده است نشان مي دهد مخالفان بحريني روز گذشته خيابانهاي شهر منامه، پايتخت، را با ايجاد موانع فيزيکي سد کردند. معترضان بحريني تاکيد دارند از اين به بعد هر روز به مسدود کردن جاده ها ازجمله بزرگراهها مبادرت خواهند کرد و اين کار در پاسخ به اقدامات رژيم بحرين در سرکوب وحشيانه تظاهرکنندگان انجام خواهد شد. روز گذشته نيز مردم بحرين در چندين شهر و روستاي اين پادشاهي حوزه خليج فارس به تظاهرات پرداختند. انقلاب مردم بحرين از فوريه سال دو هزار و يازده آغاز شده است. از آن تاريخ، دهها نفر از مردم بحرين در اين تظاهرات کشته شده و هزاران نفر نيز بازداشت شده اند.
برچسب ها: بحرین ، اعتراض ، الوفاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار