به خاطر عدم انتقال جنس نر گور خر ایرانی، جنس‌ماده گور خر ایرانی نیز در سایت تکثیر و مدیریت پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسکن، سه فصل از زاد و ولد خود را از دست دادند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  کوروش گشایشی رییس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن با بیان این مطلب گفت: سایت تکثیر و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسکن در سال 87 با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال در وسعت هفت هکتار افتتاح شد و درسال 88 سه راس ماده گوره خر ایرانی از استان یزد با هزینه 20 میلیون ریال به این سایت انتقال داده شد اما با گذشت 3 فصل زاد و ولد، این گورخرهای ماده همچنان بدون جنس نر هستند.
وی افزود: سالانه بالغ بر 100 میلیون ریال برای نگهداری این گورخرها هزینه می‌شود و تاکنون برای زاد و ولد آن ها اقدامی صورت نگرفته است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بردسکن افزود: در سفر اخیری که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به شهرستان داشت، وی پس از ارائه توضحیاتی با انتقال یک جنس نر گور خر ایرانی به این سایت موافقت کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با این اقدام بتوانیم در آینده شاهد احیا و زاد و ولد و مدیریت این گونه در خطر انقراض در پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسکن باشیم. /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار