مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تبدیل شدن بزرگترین بوستان واقع در مرکز شهر تهران به قطب گردشگری و تفرجگاهی پایتخت در قالب یک طرح بزرگ شهری و زیست محیطی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  حجت اله ملاصالحی ، بوستان طالقانی را یکی از پهنه های شاخص و پر ظرفیت شهر تهران دانست که با دارا بودن موقعیت مناسب جغرافیایی، دسترسی آسان، وسعت زیاد و پوشش و تنوع گیاهی منحصر به فرد می تواند به قطب گردشگری  و تفرجگاهی پایتخت تبدیل شود.
 
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به ویژگی های این بوستان شاخص افزود: بر اساس سیاست ها و برنامه های مدیریت شهری و تدابیر شهردار تهران مدیریت اجرایی و بهره برداری بوستان طالقانی به این شرکت واگذار شده  وهم اکنون طراحی و مطالعات مربوطه در حال انجام است.
 
وی خاطر نشان کرد : ایجاد مسیر پیاده روی، دوچرخه  و کالسکه سواری و اتصال آن به مسیر های واقع در بوستان ها و اراضی عباس اّباد ، ایجاد زیرساخت های تفریحی و تفرجی مناسب، احیا و توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی ، به کارگیری تجهیزات و وسائل ورزشی ، نصب و استفاده از مبلمان و المان های شهری از جمله محور هایی است که در مطالعات شرکت نوسازی عباس آباد در دست بررسی است.
 
به گفته ملاصالحی ، بوستان طالقانی بیش از 32 هکتار وسعت دارد و در مجاورت با بزرگراه های همت، مدرس و حقانی و همچنین ایستگاه های متروی همت و حقانی از دسترسی مناسبی برای استفاده شهروندان تهرانی برخوردار است ؛  ضمن آنکه با تکمیل پل طبیعت این بوستان به بوستان بنادر در غرب بزرگراه مدرس متصل خواهد شد. /ل
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار