رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار حجم معاملات بورس اوراق بهادار، فرابورس و بورس کالا را با هفت هزار ميليارد تومان افزايش نسبت به سال گذشته 31 هزار ميليارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزي خبر، علي صالح آبادي با اشاره به ارزش  147 هزار ميليارد توماني کنوني بازار سرمايه ؛ نقد شوندگي آسان را يکي از مزاياي بورس توصيف کرد و گفت: سازمان بورس همه توان خود را براي افزايش نقد شوندگي به کار مي گيرد.

وي با اشاره به افت و خيزهاي شاخص ها در يک سال و نيم اخير گفت: ذات بازار سرمايه افت و خيز است اما براي برطرف کردن نگراني سهامداران اوراق تبعي راه اندازي شده تا سهام سهامداران در زمان افت بازار تضمين شود و ارزش سهام آن يکباره سقوط نکند.

صالح آبادي درباره وجود بازارهاي رقيب مانند ارز و سکه در کنار بازار سرمايه نيز افزود: ممکن است يکي از دلايل افت و خيز بازار سرمايه بازارهاي رقيب مانند بازار سکه و ارز باشد اما اين بازارها هم محدوديت هاي خودش را دارد چنانکه بانک مرکزي تلاش مي کند نرخ ارز را ثابت نگه دارد و يا کنترل کند.

وي گفت: درباره بازار سکه نيز تمهيدات پيش فروش سکه انديشيده شده تا از اين طريق قيمت سکه مديريت شود.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينکه سرمايه گذاري در هر بازاري ريسک خودش را دارد، افزود: سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار نيز که سهام شرکت هاي زيادي در آن معامله مي شود ريسک پايين تري دارد چون تعداد آن شرکت ها نسبت به بازار سکه و ارز بيشتر است و اين خود ريسک معاملات را کاهش مي دهد.

صالح آبادي تعداد سهامداران کنوني بازار بورس و فرابورس را 6 ميليون و 100 هزار نفر اعلام کرد./س
برچسب ها: بورس ، اوراق ، بهادار ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار