مسئول دبيرخانه دومين جشنواره ملي نمايشنامه‌خوانی رضوی گفت: در دومين جشنواره ملي نمايشنامه‌خوانی، نمايشنامه «اگر دیر آمدم» نيشابور با موضوع رضوی و دفاع مقدس به مرحله پایانی رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نیشابور به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، علی‌اكبر حليمی، افزود: نويسندگي وكارگرداني این نمایش‌نامه را زهره اكبرآبادي از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان این شهرستان انجام داده است و اسماعيل صالح آبادي ، حسام دولت‌آبادي و صالح سنگوني در آن ايفاي نقش کردند.

حلیمی گفت: این جشنواره از هشت ماه پيش شروع شده است كه 304 نفر در آن شركت کرده‌اند و از اين تعداد 60 گروه در مرحله اول انتخاب شدند و در نهايت هشت گروه به بخش نهايی رسیدند.

وی اظهار کرد: نمايشنامه خوانی رضوی در حوزه هنر و ادبيات كودكان و نوجوانان با موضوعات رضوی و دينی، فعالیتی نو و خلاق محسوب می‌شود كه نتايج درخشانی را از لحاظ نگارش و خوانش برای علاقه‌مندان به دنبال دارد.

مسئول دبيرخانه جشنواره ملي نمايشنامه‌خوانی، بيان كرد: نوع زبان و گفتار متن، اندازه و طول متن نمايشی، نوع ساختار نگارشی نمايش‌نامه، موسيقی كلمات، بلاغت و فصاحت متون نمايشی بر كيفيت نمايشنامه‌خوانی كودكان و نوجوانان تاثير می گذارد.

حلیمی همچنین با اشاره به30 مقاله ارسال شده به دبيرخانه جشنواره بیان کرد: بر اساس رأی هيئت داوران شامل عليرضا باونديان، محمدحسين ناصربخت و شهرام زرگر، زكيه رشيدآبادي از نيشابور به مقام دوم كشوری رسید.

وی اضافه کرد: هشت مقاله برتر در كتاب جشنواره نمايشنامه‌خوانی به چاپ می‌رسد و رتبه‌های اول تا چهارم جشنواره به نشست تخصصی دعوت می‌شوند.

حلیمی خاطر‌نشان كرد: افتتاحيه جشنواره با حضور مسئولان كانون و شركت‌كنندگان، 31 شهريور بر‌گزار می‌شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.