استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اين دولت عملا مستعمره انگلستان و وابسته به اين کشور است و مقامات اين كشور بسيار بي‌تدبير و در راستاي منافع کوتاه‌مدتش عمل مي‌کنند.

محمدرضا مرندي استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره علل تعطيلي سفارت خانه ايران در کانادا گفت: دولت کانادا به دليل مشکلات اقتصادي از چندي پيش سفارتخانه‌هاي خود را در بسياري از کشورها تعطيل کرده و يا روابط خود را با بعضي کشورها بسيار کاهش داده است.

وي در ادامه تصريح کرد: از چند ماه قبل در ايران نيز ديپلمات‌هاي دولت کانادا از سفارت خود در ايران اسباب‌کشي کرده و 250 تن اسباب و وسايل را به کشور خود منتقل کرده و برخي از کارکنان به کانادا بازگشته بودند.

مرندي همچنين افزود: تعطيلي سفارت کانادا در ايران و سفارت ايران در کانادا به دليل مشکلات اقتصادي اما در مسير اهداف سياسي به پيش رانده شد، زيرا دولت کانادا مستعمره انگلستان است و فرمانداري کل  اين دولت از سوي ملکه انگلستان تعيين مي‌شود، اين دولت به خودي خود اداره‌اي ندارد.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان گفت: دولت کانادا با ژست‌ گرفتن تلاش داشت تا خود را کشور دموکراتيکي معرفي كند اما در طول سال‌هاي اخير، اقداماتي انجام داد که اين تصور را در هم شکست مانند شکنجه سخت برخي اسلام‌گرايان عرب در کانادا يا ممنوعيت پخش اذان از مساجد اين کشور.

وي تصريح کرد:‌ اين اقدام دولت کانادا بهره‌برداري سياسي در مسير اهداف آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستي است و هيچ تاثيري بر روند رابطه سياست خارجي ايران در قبال سوريه ندارد زيرا سياست خارجي ما سياست اصولي و براساس منافع دراز مدت است.

استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي تصريح کرد: سوريه جزء سياست خارجي و منافع دراز مدت ما و در مسير حمايت از محور مقاومت در جهان اسلام و عرب است و با اين قبيل اقدامات، کوچکترين خللي در سياست خارجي ما وارد نمي‌شود.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: در جنگ تحميلي 8 ساله ايران و عراق، سوريه همواره حامي کشور ما بود، در حال حاضر وقت آن رسيده است که ما نيز از سوريه حمايت کنيم به خصوص اينکه اين حمايت هم در مسير اصول مباني ما و هم به نوعي ايفاي وفاداري از حمايت‌هاي گذشته است.

مرندي در پايان خاطرنشان كرد: اقدام اخير كانادا نشان‌دهنده خوش‌رقصي دولت کانادا براي آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي است زيرا اين دولت عملا وابسته و مستعمره به انگليس است و بسيار بي‌تدبير عمل مي‌کند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار