سخنگوی وزارت امور خارجه:

رفتارهای "دولت نژادپرست" کانادا دنباله‌روی از سیاست‌های صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رفتارهای خصمانه "دولت نژادپرست" فعلی در کانادا در حقیقت دنباله‌روی از سیاست‌های دیکته شده صهیونیستی و انگلیسی است.

 به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان‌پرست در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کانادا اظهار داشت: دولت فعلی کانادا به رهبری آقای «استفان هارپر» با سیاست‌های افراطی در حوزه سیاست خارجی شناخته می‌شود. اقدامات متعدد و خصمانه این دولت علیه ملت ایران و جامعه ایرانی مقیم کانادا مانند بستن بخش روادید سفارت کانادا در تهران، مسدود کردن حساب‌های ایرانیان مقیم این کشور و منع انتقال پول برای دانشجویان ایرانی در کانادا از جمله این سیاست‌ها بوده است.

وی افزود: رفتارهای خصمانه "دولت نژادپرست" فعلی در کانادا در حقیقت دنباله‌روی از سیاست‌های دیکته شده صهیونیستی و انگلیسی است. دولت کانادا در این راستا تلاش گسترده‌ای برای عدم برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران انجام داد که با بی‌اعتنایی کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی با شکست روبه‌رو شد.

مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: تعطیلی سفارت کانادا در تهران از سوی این دولت در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی هارپر و واکنش شتاب‌زده نسبت به شکست آشکار آن دولت در قبال برگزاری موفق اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار