عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: يكي از دلايل کانادا براي تعطيلي سفارت خود در ايران،‌ خصومت ايران با اسرائيل است كه در اين زمينه بايد گفت دشمني ما با رژيم صهيونيستي پديده نوظهوري نيست.

فريدالدين حدادعادل در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره  تعطيلي سفارت كانادا در کشورمان گفت: عرف ديپلماتيك هر قطع ارتباطي مثبت نيست و بايد بررسي كرد، متضرر واقعي چه كسي خواهد بود.

وي در ادامه به تبعات اين اقدام براي كشور كانادا اشاره كرد و گفت: در نهايت ممكن است اين اقدام تا حدودي ايران را دچار مضيقه كند اما وجهه ديپلماتيك كشور كانادا را در سطح بين‌الملل به صورت غير منطقي جلوه خواهد داد.

عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي درباره علت اين اقدام از سوي كانادا گفت: بايد اين اقدام را در چارچوب سياست‌هاي داخلي اين كشور ارزيابي كرد ضمن اينكه كانادا از چند ماه قبل تعديل نيرو در سفارتخانه خود را آغاز كرده بود.

وي افزود: از آنجايي كه كانادا درباره مسائل داخلي،‌ به خصوص مسائل اقتصادي خود با مشكل مواجه شده است،‌ قصد دارد تا با مطرح كردن مسائل سياست خارجي خود،‌ جايگاه خود را حفظ كند.

حدادعادل در ادامه گفت: يكي از دلايل آنها براي تعطيلي سفارت كشورشان در ايران،‌ خصومت ايران با اسرائيل است كه در اين زمينه بايد گفت دشمني ما با رژيم صهيونيستي پديده نوظهوري نيست كه در اين زمان كانادا بخواهد درباره آن واكنش اينچنيني نشان دهد.

وي با اشاره به سياست‌هاي ايران در قبال سوريه گفت: اگر هم اين اقدام به خاطر موضع‌گيري ايران نسبت به سوريه باشد كه بايد گفت كشورهاي ديگري نيز هستند كه همين مواضع را دنبال مي‌كنند،‌ بنابراين بايد سفارتخانه كانادا در اين كشورها نيز تعطيل شود.

اين عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به نتيجه اجلاس نم اشاره كرد و گفت: غربي‌ها تصور اين را نمي‌كردند كه ايران حتي بتواند اجلاس نم را برگزار كند چه برسد به اينكه نتايج مثبتي هم از آن به دست آيد،‌ از اين رو اين اقدام مي‌تواند به خاطر خصومت غرب با ايران نيز باشد.

حدادعادل در پايان با تأكيد بر اينكه تعطيلي سفارت كانادا در ايران جاي نگراني ندارد، گفت: درباره مسائل اقتصادي پيش از اين نيز ارتباط اقتصادي رسمي چنداني بين ايران و كانادا وجود نداشت و در نهايت روابط ديپلماتيك و اقتصادي از حال حاضر تيره‌تر مي‌شود كه باز هم جايي براي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار