مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد و توسعه صنایع بسته بندی محصولات خام دامی، علاوه بر ارتقا ارزش افزوده محصولات تولید شده توسط بهره برداران بخش دامی استان و ایجاد امکان مناسب برای ذخیره سازی مطلوب محصول، راه را برای افزایش سلامت و بهداشت عمومی جامعه هموار می نماید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، برنو با اشاره به اهمیت و جایگاه این صنایع در افزایش ضریب اطمینان محصولات تولیدی از نظر بهداشتی گفت : این مدیریت با ایجاد امکان برای راه اندازی و احداث کارخانه های بسته بندی و انجماد گوشت قرمز در استان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و اعتبارات بانکی، متقاضیان ایجاد این صنایع در استان را حمایت و راه را برای توسعه هر چه بیشتر این بخش مهم کشاورزی استان هموارتر سازد.

وی با تاکید بر اينکه با توجه به ارتقای سطح تولید محصولات دامی در آذربایجان شرقی، با حمایت مستقیم دولت از بخش کشاورزی و اجرای برنامه های توسعه این بخش توسط سازمان در قالب طرح توسعه کشاورزی، توسعه دامداری های کوچک در استان از رشد فزاینده ای برخوردار شده افزود: کارخانه بسته بندی و انجماد گوشت قرمز در شهرک شهید سلیمی در فضایی به وسعت 7 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال، ایجاد و روزانه 4 تن محصول گوشت قرمز را بعد از آماده سازی، بسته بندی و برای بازارهای مصرف استانی و کشوری ارسال می نماید.

مدیر کارخانه فراوری و بسته بندی نیز گفت: گوشت گوساله، گوسفند و شتر مرغ از جمله انواع گوشت هایی است که بصورت روزانه در این کارخانه فرآوری و بعد از آلايش زدايي، در سطح استانداردهای رایج در دنیا بسته بندی و منجمد شده و به بازار های محلی و استان های تهران ، اصفهان و شیراز ارسال می شود.

صمدی با اشاره به اشتغالزایی ناشی از ایجاد این کارخانه در استان افزود: 16 نفر از افراد بومی استان ، با کار در این کارخانه به اشتغال دائم دست یافته اند و برای 3 نفر نیز زمینه اشتغال غیر مستقیم فراهم آمده است.

وی با اظهار این مطلب که تمامی ضایعات و آلایش های دامی در این کارخانه به مصارف صنعتی رسیده و هیچ گونه آلایندگی را ایجاد نمی نماید گفت: استخوان و ضایعات دیگر ، تبدیل به پودر استخوان گردیده و مورد مصرف مرغداری های استان قرار می گیرد و بخشی دیگر نیز در صنایع صابون سازی، برای تهیه لوازم بهداشتی کاربرد دائمی دارد.

براساس اظهار مدیر این کارخانه، در حال حاضر روزانه 6 تن گوشت قرمز وارد این کارخانه شده و پس از فراوری و بسته بندی، روزانه 4 تن محصول بسته بندی شده منجمد به صورت بهداشتی از کارخانه روانه بازارهای مصرف می شود و روزانه 2 تن نیز به صورت بسته بندی شده و یا ضایعات از کارخانه به بخش های مرتبط ارسال می گردد .

صمدی در پایان اظهار امیدواری نمود: با ایجاد فرهنگ مصرف محصولات بهداشتی دامی بسته بندی شده ، راه برای گسترش فعالیت این نوع مراکز بسته بندی و تولید محصولات سالم و بهداشتی در جامعه فراهم آید./س

برچسب ها: توسعه ، صنایع ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.