به گزارش
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در مراسم تجلیل از رتبه های زیر 10 کنکور سراسری 91که امروز در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد با بیان این که در حال حاضر 400 هزار خیر مدرسه ساز در جامعه داریم، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی ملت عزیزما تشخیص دادند که نوبت ایثار مالی است و عاشقانه در این صحنه حضور یافته و برای آینده سازان این کشور بستر سازی کردند.
وی ادامه داد: در ابتدا سرمایه خیرین، 16 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که این سرمایه در سال 88 به 740 میلیارد تومان و دو برابر اعتبار اختصاص یافته دولت در این رابطه افزایش یافت که جای تقدر و تشکر و قدر دانی دارد.
وی با بیان این که در سال گذشته این رقم به هزار و هشتاد و چهار میلیارد تومان افزایش یافت گفت: این موضوع در کشور استمرار خواهد یافت و متوقف نخواهد شد و در آینده شاهد مشارکت 12 میلیون دانش آموز در این جهاد فرهنگی خواهیم بود.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم خطاب به نخبگان اذعان داشت: شما عزیزان نخبه، افرادی هستید که زیر ساخت توسعه پایدار را برای کشور فراهم کردید و مدرسه یعنی بستر توسعه پایدار کشور که خیرین مدرسه ساز در این راه سرمایه گزاری می کنند.
دکتر حافظی با اشاره به زلزله آذربایجان گفت: زلزله عده ای را به خاک و خون کشید و ساختمانهایی را ویران کرد و در این بین مدارس نیز ویران شدند که اگر دولت به موقع در زمینه ایمن سازی مدارس اقدام می کرد، شاهد این میزان خسارت نبودیم.
* نرخ رشد علمی کشور در 15 سال اخیر در دنیا بی سابقه استدر ادامه دکتر قلم چی با بیان این که ایران مهد رشد علم است اظهار داشت: نرخ رشد علمی کشور در 15 سال اخیر یعنی از سال های 1995 تا 2010 در مقایسه با 15 سال گذشته در دنیا بی سابقه بوده و رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد:محیط، انگیزه به همراه تلاش و پشتکار و مهارتهای شناختی و فراشناختی از مهم ترین عوامل موفقیت محسوب می شود که خانواده های تحصیل کرده نوعاً فرزندانی موفق را به جامعه تحویل خواهند داد.
وی افزود: اگر بپذیریم مادران و پدران نقش تعیین کننده دارند باید بفهمیم والدین چه کاری انجام دادند که فرزندان آنها به این نقطه رسیدند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر گسترش علم و دانش در جامعه و خانواده ها اذعان داشت :همواره باید به این موضوع توجه داشته باشیم که علم بهتر از ثروت است./ح