در درگيري هاي نيروهاي دولتي پرو با سربازان زیر نظر رفیق ویلیام، در فاصله سالهاي 1980 تا 2000 حدود 70 هزار نفر كشته شده بودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمهوری پرو کشوری است در آمریکای جنوبی که از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم مرز است و طی دهه های اخیر همواره با مشکلاتی از سوی گروههای جدایی طلب مواجه بوده است.

اما اکنون فرماندهان ارتش كشور پرو اعلام كرده اند موفق شده اند رهبر گروه شبه نظامي جدايي طلب اين كشور را بكشند. اين خبر به اندازه اي مهم بود كه اولانتا هومالا رئيس جمهور پرو خودش اين خبر را رسما اعلام كرد.

فرد كشته شده رهبر گروه موسوم به " راه روشن" بود. وي كه رونالد كابيزاس فيگوئه روآ  نام داشت و 43 ساله بود در درگيري در منطقه آياكوچو در جنوب پرو كشته شد. وي در ميان همقطارانش به "رفيق ويليام" معروف بود.



وي در 22 سال گذشته در جنگلهاي پرو فعاليت داشت و بارها پايگاههاي نظاميان ارتش پرو را هدف قرار داده بود. ارتش پرو در اواسط دهه 1990 عمليات گسترده اي را براي نابودي اين گروه انجام داد و بسياري از اعضاي آن را از بين برد اما يگانهايي از آن همچنان فعال ماند و در منطقه دوردست دره رودخانه اينه و آپوريماك پناه گرفتند.

وی به قدری محتاطانه با افراد زیر نظر خود ارتباط داشت که تنها چند عکس مربوط به سالها قبل انهم به طور غیرواضح از او موجود بوده است.

در درگيري هاي نيروهاي دولتي پرو با گروه راه روشن و يك گروه چريكي چپگراي ديگر به نام جنبش توپاك آمارو در فاصله سالهاي 1980 تا 2000 حدود 70 هزار نفر كشته شدند. «رفيق ويليام» در هفته هاي اخير بر شدت حملاتش به نظاميان اين كشور آمريكاي لاتين افزوده بود . فقط در يكي از اين حملات، شانزده نظامي ارتش پرو كشته شدند.
برچسب ها: رفیق ، ویلیام ، کشته ، پرو ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار