حقوق قضات یونان، چند ماه قبل 38 درصد كاهش يافته بود اما بر اساس دور جدید ریاضت اقتصادی، اين بار از كاهش 25 درصدي حقوق قضات خبر داده شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با وجود اجراي طرح هاي رياضتي در يونان، شرايط اقتصادي اين كشور همچنان رو به وخامت است؛ موضوعی که بر خلاف قول ها و وعده های مسئولان این کشور و مقامات اتحادیه اروپاست.

بر اساس آمارها، شرايط در يونان به عنوان مركز بحران اقتصادي اروپا به مرز هشدار رسيده است و هر روزه مستمري بگيران و كارمندان مخالف طرح هاي رياضتي در خيابان هاي آتن تجمع می کنند. حتی نيروهاي پليس نيز در اعتراض به طرح هاي رياضتي جديد تظاهرات كردند چراکه نيروهاي پليس یکی از اهددف اصلي اين طرح هاي رياضتي هستند و حقوق به حدود 700 یورو تقلیل خواهد یافت که حتی برای گذران زندگی دو نفر نیز کافی نیست.

ماجرا آنقدر بالا گرفته که قضات آتن نيز با برپايي تظاهراتي به كاهش دستمزدهاي خود اعتراض كردند. حقوق این قشر، چند ماه قبل 38 درصد كاهش يافته بود اما بر اساس دور جدید ریاضت اقتصادی، اين بار از كاهش 25 درصدي حقوق قضات خبر داده شده است.

کشور بحران زده یونان به رغم تلاش برای مقابله با اختلاس و افزایش درامدهای مالیاتی همچنان به سبب فساد متحمل میلیاردها دلار زیان مالی می شود و کاهش حقوق قضات و پلیس، نگرانی ها درباره رشوه گرفتن این دو قشر را بیشتر کرده است، موضوعی که طی ماههای اخیر با مصداق هایی نیز روبرو بوده است.

از سوی دیگر كارمندان يونان نگرانند دولت شش روز كار در هفته را براي آنان اجباري كند. هم اكنون كارمندان پنج روز از هفته را كار مي كنند اما يونان ناچار است براي بهره مندي از كمك هاي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول اين طرح ها را اجرا كند هرچند با توجه به اینکه با گذشت دو سال از اجراي طرح هاي رياضتي، اين كشور همچنان با ركود اقتصادي رو به رو است، به نظر می رسد این وعده اتحادیه اروپا نیز تنها یک دروغ بزرگ باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار