رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: اين مركز آمادگي هرگونه همكاري با دبيرخانه جنبش عدم تعهد در تهران را دارد تا به نحو احسن از فضاي رياست ايران بر اين جنبش بهره‌برداري شود.

كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به موفقيت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد و كسب كرسي رياست  اين جنبش به مدت سه سال به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي آمادگي هر گونه همكاري با دبيرخانه جنبش عدم تعهد در تهران را دارد.

وي در ادامه تصريح كرد:‌ اين مركز با هرگونه فعاليتي كه زمينه‌ساز حركت رو به جلوي ايران در مسند رئيس اجلاس جنبش عدم تعهد باشد همكاري كرده و اقداماتي كه منجر به افزايش بهره‌وري اين جنبش شود را انجام خواهد داد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي همچنين خاطرنشان كرد: معتقديم جمهوري اسلامي ايران بايد از فضاي رياست سه ساله بر جنبش عدم تعهد كه دومين تشكل بين‌المللي جهان است نهايت بهره‌ را ببرد و از اين جهت از هرگونه همكاري با اين مهم حمايت خواهيم كرد.

گفتني است شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد از پنجم تا دهم شهريورماه با حضور 120 كشور در تهران برگزار شد كه با موافقيت اعضا، جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس اين جنبش به مدت 3 سال تعيين شد.

انتهاي‌پيام/س2
برچسب ها: جنبش ، عدم ، تعهد ، مرکز ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار