ساماندهي صنوف و رشد تكنولوژيك سينما از اهداف مهم و اوليه من به عنوان معاون آثار فعاليتهاي سينمايي سمعي و بصري است.

عليرضا سجادپور،معاون آثار فعاليتهاي سينمايي سمعي و بصري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص سمت جديد خود به عنوان معاون آثار فعاليتهاي سينمايي سمعي و بصري و كارهاي در دست اقدام خود گفت:معاونت سينمايي كشور شامل صنوف،‌سالن هاي سينما، شركت ها و موسساتي كه در تمامي شاخصه هاي سينمايي شركت مي‌كنند اعم از توليد ويدئويي،‌سينمايي به اضافه بخش تكنولوژي، توسعه و فن آوري سينما و بخش مجامع و جشنواره هاي كشور است.
وي افزود:در تشكيلات جديد سازمان سينمايي اين فعاليت ها در معاونتي موسوم به معاونت فعاليت ها تجميع شده است.
سجادپور ادامه داد:به طور طبيعي يكي از مهمترين هدف گيري ها و حركت مجموع بنده در اين مسير در ابتدا رشد تكنولوژيك سينما است.
وي تصريح كرد:ما به طور جدي به سمت پخش ديجيتال سالن هاي سينما هدف گيري كرده ايم و سالن هايي كه نياز به پخش كپي ندارد در حال حاضر تعداد آنها به چهل سالن مي‌رسانيم.
وي ادامه داد:نمايش ديجيتال كاملا ايمن و قابل كنترل و در همه جاي كشور اين كنترل از يك مركز اصلي ستادي پايتخت كنترل مي‌شود و هزينه هاي بسيار زيادي را هم كم مي‌كند.
سجادپور اظهار داشت:اين هزينه ها شامل پوزتيو،نگاتيو،حمل ونقل، لابراتوار است كه حدود 40 تا از آنها را آماده خواهيم كرد.
وي ادامه داد:اميدواريم تا پايان سال 91 يك سوم و تا سال آينده نيز دو سوم سينماي كشور به اين موضوع گرايش پيدا كنند.
سجادپور بيان كرد:هدف ما اين است تا حد امكان اتكا خود را به كپي كمتر كنيم و در صورت بروز اين اتفاق سالن هاي سينمايي بيشتري را مي‌توانيم وارد چرخه اكران كنيم.
وي تاكيد كرد:در حال حاضر بيش از 49 سالن آخرين مراحل آماده سازي خود را سپري مي‌كند و به زودي وارد چرخه اكران كشور خواهند شد.
سجادپور عنوان كرد:در كشوري كه تا چهارسال گذشته 280 سالن وجود داشت و سال 1389 به 330 سالن و امسال نيز به 350 سالن رسيد و درحال حاضر نيز 49 سالن به اين تعداد اضافه شده كه اين تعداد ضريب بالايي است.
وي تصريح كرد:نزديك به 40 سالن ديگر هم در حال مطالعات اوليه است در تهران و شهرستان ها  به طور دقيق پراكنش جغرافيايي به گونه اي است كه مناطق كم سالن را پوشش داده و بسياري از شهرهاي كشور كه فاقد سالن سينما هستند،هم اكنون در حال تاسيس يك سالن هستند.
سجادپور اظهارداشت:ديجيتالي شدن سالن سينماها كمك مي‌كند هم آن سالن ها زودتر فعال شوند و هم به خاطر وجود تحريم ها ما نياز به پست و نگاتيو خارجي نداشته باشيم كه اين هدف گيري يكي از اولويت هاي ماست.
وي بيان كرد:از اهداف ديگر ما ساماندهي صنوف است،صنوف در حيطه و فعاليت مسئوليت من قرار دارد.
سجادپور اظهار داشت:ساماندهي صنوف تاكنون به نسبت خوب پيش رفته،ما يك زمان بندي را به دوستان صنوف سينمايي اعلام  كرديم كه اميدواريم حداكثر تا يك ماه ‌‌آينده،صنوف اصلي مجامع قانوني خود را تشكيل داده و ساماندهي شوند.
وي تصريح كرد:در صورت ساماندهي صنوف ما هم مي‌توانيم تمامي خدمات قانوني خود را شامل بيمه،مسائل بهداشتي،مسكن،رفاهي،پيشكسوتان و خدماتي كه جزء مطالبات سينماگران و به عهده دولت است را بتوانيم از طريق صنوف به طور قانوني به انجام رسانده و تصدي اين امور را در حد ممكن به صنوف واگذار كنيم./ه

برچسب ها: سجادپور ، ساماندهی ، صنوف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار