فيلم هاي سينمايي "پاداش" و "زمهرير" به مقداري اصلاحات بيش از حد معمول نياز داشته و به همين علت متوقف شده است.

عليرضا سجادپور معاون امور فعاليت هاي سينمايي و سمعي و بصري در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت پروانه نمايش فيلم هاي اكران نشده گفت: فيلم هاي "پاداش" به كارگرداني كمال تبريزي و "زمهرير" كه ساخته علي روئين تن توليد آن مربوط به پيش از ورود تيم جديد مديريت سينمايي كشور بود يعني متعلق به اواخر سال 87 يا اوايل 88 بوده و فيلم هاي قديمي محسوب مي شوند.
وي در اين باره افزود: در همان زمان اعلام كرديم فيلم هاي "پاداش" و "زمهرير" را اصلاحات بيش از حد معمول نياز دارند و شايد به همين علت متوقف شده چرا كه حتي نياز به تجديد فيلم برداري داشته باشد.
سجادپور در مورد فيلم سينمايي "خانه پدري" ساخته كيانوش عياري و برخي از اين دسته فيلم ها عنوان كرد: اين دسته فيلم ها اصلاحات اندك و معمول نياز دارد و چون در اين فرايند بين صاحبان فيلم اتفاق نظري راجع به اصلاحات وجود نداشت و ما هم طبق قانون فقط مي‌توانيم اصلاحات را اعلام كنيم و اجازه ورود مستقيم نداريم.
وي تصريح كرد: اين خود تهيه كنندگان و صاحبان فيلم هستند كه بعد از انجام اصلاحات، بايد براي اخذ پروانه نمايش اقدام كنند.
سجادپور ادامه داد: در زمينه اصلاحات يك مقدار اختلاف نظر وجود داشت كه با حل اين اختلافات و اصلاحات اعلام شده درحال انجام آن اصلاحات هستند.
سجادپور افزود: من خوش بين هستم تقريباً اين فيلم ها با انجام اصلاحات پروانه نمايش دريافت خواهند كرد به طوريكه در ايام جشنواره 8 فيلم نياز به اصلاحاتي داشت و داراي پروانه موقت بودند تقريبا همه‌ آن ها در فاصله چند ماه با انجام اصلاحات، پروانه نمايش را دريافت كردند.
وي خاطرنشان كرد: حتي بسياري از اين فيلم ها آماده اكران بودند ولي به خاطر بحث در مسائل اكران، اكرانشان را عقب انداختند ولي در نيمه دوم سال اكران خواهند شد.
سجادپور درخصوص حضور "خانه پدري" در جشنواره ونيز گفت: ما براي اين فيلم هيچ پروانه اي در داخل و خارج از كشور صادر نكرده ايم و علت حضور اين فيلم در جشنواره ونيز نيز براي ما قابل درك نيست./ي2

برچسب ها: سجادپور ، پاداش ، زمهریر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.