ديده بان حقوق بشر اعلام کرد پاکستان بايد براي محفاظت از اقليت شيعه در برابر افزايش حملات فرقه اي سني ها ، فورا اقدام کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اين گروه که در آمريکا مستقر است در بيانيه اي اعلام کرد در حملات هدفمند امسال در سراسر پاکستان دست کم 320 نفر از جمله بيش از صد نفر در ايالت بلوچستان در جنوب غربي اين کشور کشته شدند.
برد آدامز مدير امور آسياي گروه ديده بان حقوق بشر در اين بيانيه گفت : حملات مرگبار بر ضد شيعيان در سراسر پاکستان رو به افزايش است.
وي افزود : کوتاهي دولت پاکستان در بازداشت مهاجمان يا پيگرد گروههاي افراط گراي سازمان دهنده اين حملات نشان دهنده بي تفاوتي به اين کشتارهاست. 
ديده بان حقوق بشر تاکيد کرد گروههاي شبه نظامي سني چون لشکر جنگوي در سراسر پاکستان فعاليت مي کنند.
اين گروه که اوايل دهه 1990 ميلادي تشکيل شد به کشتار صدها مسلمان شيعه در پاکستان متهم شده است.
پرويز مشرف رئيس جمهوري وقت پاکستان در سال 2001 ميلادي فعاليت اين گروه را ممنوع کرد.
آدامز خاطر نشان کرد بازداشت مالک اسحاق سرکرده گروه جنگوي در ماه گذشته ميلادي که به کشتن حدود هفتاد نفر متهم شده است آزمون مهمي براي نظام قضايي پاکستان بود.
اول سپتامبر ، چهار فرد مسلح موتور سوار اتوبوسي را در کويته مرکز ايالت بلوچستان تعقيب کردند و پنج مسلمان شيعه را پس از پياده کردن از اتوبوس به ضرب گلوله کشتند.
مردان مسلح ناشناس سي ام اوت ذوالفقار نقوي قاضي شيعه را به همراه راننده و محافظش در پاکستان کشتند.
ناآرامي هاي فرقه اي از اواخر دهه 1980 ميلادي تاکنون ، هزاران کشته در پاکستان بر جا گذاشته است.
شانزدهم اوت در يکي از خونين ترين حملات اخير ، شانزده فرد مسلح ، بيست مسافر شيعه را از اتوبوسي در شمال پاکستان پياده کردند و به ضرب گلوله کشتند.
آدامز در خاتمه گفت :  دولت پاکستان نمي تواند نقش يک تماشاچي بي تفاوت و خونسرد را بازي کند و ببيند که شيعيان در سراسر اين کشور قتل عام مي شوند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار