مدير كل دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتاميه مرحله كشوري سيزدهمين دوره مسابقات كارگاه رايانه اي در تبريز گفت: دانش آموزان امروز دانشجويان فردا و دانشمندان آينده كشور هستند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز اطلا ع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، قربان علي افشاني گفت: اين رويكرد علمي، پژوهشي باعث شده است كه تاكنون 1522نفر دانش آموز پژوهنده و محقق اختراعات خود را به ثبت رسانده و داراي گواهينامه از مراجع معتبر و قانوني هستند و بسياري ديگر هم در مرحله ثبت هستند.
مدير كل دفتر آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاري اين مسابقات را احياء آزمايشگاه ها و استفاده از تجهيزات آزمايشگاهي واحدهاي آموزشي دانست.
افشاني در ادامه افزود: اين مسابقات بهترين عامل محك علمي دانش آموزان و ميدان مناسب براي ارزيابي نتايج ياددهي و يادگيري معلمان و دانش آموزان براي شناسايي و رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت است.
وي با اشاره به پيشرفتهاي ميهن اسلامي در رشته هاي مختلف علمي ، فناوري و اقتصادي و صنعتي در دنيا گفت: برگزاري مسابقات مختلف دانش آموزان در مدارس كشور زمينه ساز توليد علم در كشور مي باشد كه در سال تحصيلي جاري تعداد 300 هزار دانش آموز در مراحل دبيرستاني ، منطقه اي و استاني اين دوره از مسابقات شركت كرده بودندكه نهايتا  ۲۵۶ نفربه مرحله كشوري راه يافتند./ف
برچسب ها: ثبت ، اختراع ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار