امروزه یکی از معضلات جامعه ما مصرف خودسرانه دارو است که به مرور بدن را نسبت به تاثیر داروها مقاوم می کند.

دکتر ایرج خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه یکی از معضلاتی که در مورد مصرف انواع قرص ها وجود دارد این است که افراد برای هر دردی شروع به مصرف قرص ها و مسکن ها بدون تجویز پزشک و به صورت خود سرانه مصرف می کنند .
 
وی افزود: امروزه افراد با مصرف خودسرانه داروها و حتی برای سردرد های کوچک هم از انواع مسکن ها مصرف می کنند. داروها و مسکن های خودسرانه به صورت شمشیر دو لبه می ماند که همان طور ممکن است برای رفع درد باشد مضر هم خواهد بود.
 
خسرونیا بیان کرد: بسیاری از عوامل شایع مصرف خود سرانه مانند تب و سرماخوردگی نیاز به هیچ آنتی بیوتیکی ندارد و با خوردن بسیاری از مواد طبیعی به راحتی قابل درمان خواهد بود.
 
وی توصیه کرد: مصرف زیاد و بدون هیچ دلیل واقعی و خود سرانه داروها و مسکن ها موجب می شود که بدن نسبت به آنتی بیوتیک های مصرف شده مقاوم شده و در صورت نیاز بدن به آن نوع آنتی بیوتیک دیگری تاثیری نخواهد داشت.

خسرونیا تاکید کرد: مصرف زیاد مسکن ها و داروها باعث اثر بروی کلیه، مغز و سیستم عصبی خواهد شد و اثر تخریب کننده دارد باید مصرف داورها فقط با تجویز پزشک استفاده شود و از مصرف خود سرانه پرهیز کنیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار