عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: رونمايي از اطلس خليج فارس اقدام نمادين کشورمان در جهت اثبات هويت ايراني است.

نوذر شفيعي نماينده مردم فارس و ممسني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، پيرامون رونمايي اطلس خليج‌فارس در ششمين نشست مجمع جهاني شهري در شرايطي که دول غربي- عربي تلاش مي‌کنند واژه فارس را از کنار خليج حذف کنند، گفت: اين فعاليت با حضور قاليباف در ايتاليا جنبه نمادين دارد چرا که تمامي کشورها از تعلق خليج‌فارس به هويت ايرانيان بي‌اطلاع نيستند.
 
وي در ادامه تصريح کرد:شيطنت‌هايي  در صحنه بين الملل، عليه هويت ايرانيان ديده مي‌شود که به موازات آنها و براي جلوگيري از اين دخالت‌ها بايد اقدامات نماديني از سوي کشورمان صورت گيرد که رونمايي از اطلس خليج فارس در مجمع جهاني از سوي قائم‌مقام دبير کل سازمان ملل از اين نمونه است.

نماينده مردم فارس و ممسني آنچه در اين مجمع صورت مي‌گيرد را تاکيدي بر تعلق خليج فارس بر هويت ايراني دانست و اظهار داشت: چنين اقداماتي بازتاب مثبت، تاثير گذار و عميقي در ديدگاه عمومي جهان بر اصالت ايراني دارد و ذهنيت‌هاي به انحراف کشيده شده در ارتباط با خليج هميشه فارس را به مسير صحيح هدايت مي‌کند.
 
شفيعي با اشاره به ادعاهاي تکراري اماراتي‌ها نسبت به جزاير سه‌گانه ايران گفت: اماراتي‌ها نسبت به تعلق جزاير سه گانه به کشورمان ترديدي ندارند اما سعي مي‌کنند با تداوم بيانيه‌ها و موضع‌گيري‌هاي ايجاد شده نسبت به جمهوري اسلامي در فضاي ديپلماتيک به نوعي تبليغات رواني کرده و فضا را به نفع خود در منطقه تغيير دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اطلس ، هویت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار