رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه اتفاقاتی که در حوزه های مختلف شهری در تهران رخ داده، در سطح بین المللی پایتخت ما را مطرح کرده است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران علی اکبر آقایی  تصریح کرد: اقدامات شهرداری تهران در حوزه های مختلف به خصوص عمرانی قابل تقدیر و تحسین است که همین امر باعث شده تهران به عنوان پای ثابت مجامع جهانی مطرح باشد و عناوین مهمی را به عنوان پایتخت کشورمان نصیب ایران کند.
 
وی در ادامه اذعان داشت: یکی از اتفاقات مهمی که در مجمع جهانی شهرسازی ایتالیا رخ خواهد داد، رونمایی از اطلس خلیج فارس در غرفه شهرداری تهران است که سال گذشته یونسکو عنوان فارس را از نام خلیج فارس حذف کرده بود و امسال با تلاس مدیریت شهری این عنوان مجددا با نام خلیج فارس در جهان شناخته می شود.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی دولت های استکبار طلب به دنبال پوشاندن حقایقی هستند که با پاک کردن نامشان ، هویتشان تغییری نخواهد کرد، لذا تلاش دشمنان برای حذف عنوان فارس از خلیج فارس تنها بر پایه ی اغراض سیاسی و افزودن به اختلافات منطقه ای است.
 
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که وقتی کشورهای منطقه وجود خارجی نداشتند خلیج فارس وجود داشت. بنابراین نباید کشورهای منطقه وارد مسائل سیاسی از پیش ساخته شده غرب و صهیونیست شوند و با انکار این واقعیت تلاش در خنثی کردن آن داشته باشند، زیرا امکان پذیر نیست.
 
آقایی همچنین اظهار داشت: اقدام شهرداری تهران برای بازگرداندن نام خلیج فارس بر روی اطلس حرکتی اصولی بود که خوشبختانه در این اجلاس صورت می گیرد. لذا امیدواریم کشورهای منطقه و افرادی که بر پایه مواضع سیاسی با کشور ما  عناد و دشمنی دارند از این طریق به اختلافات دامن نزنند که حاصلی در پی نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران رضایت ساکنان پایتخت و دیگر شهرهای کشور را که به پایتخت رفت و آمد دارند، فراهم کرده و از این رو تهران به عنوان پایتختی جهانی در دنیا مطرح شده است. لذا مجلس نیز پشتیبانی و حمایت لازم را در همه زمینه ها از مدیریت شهری تهران خواهد داشت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار