نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه اجماع بين‌المللي هيچگاه عليه ايران شكل نخواهد گرفت گفت: هر چه تحريم بلند پروازانه‌تر باشد اجرا و هزينه آن براي كشورهاي اعمال كننده دشوارتر است. چرا كه اين امر نيازمند هماهنگي بيشتري با كشورهاي متعدد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در اردوي آموزشي سياسي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان و شهركرد كه در دفتر اين اتحاديه در تهران برگزار شد، مهرداد بذرپاش نماينده مجلس شوراي اسلامي، اقتصاد مقاومتي را يكي از واجب‌ترين  موضوعات سياسي در كشور دانست و اظهار داشت:‌ اقتصاد مقاومتي يك راهبرد مترقي و نوين است كه بايد در دستور كار قرار گيرد و در واقع يك سمت و سوي حركت براي رسيدن به نقطه‌هاي آرماني انقلاب است.

وي با بيان اينکه بايد برآيندهاي زيادي را طي كنيم تا بتوانيم استراتژي اصلي اقتصاد مقاومتي را برقرار كنيم، تصريح کرد: طرح بيداري اسلامي و الگو شدن ملت ايران در منطقه و همچنين ابرقدرت شدن ايران در منطقه به عنوان يك فرصت بايد مدنظر قرار گيرد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با تعريفي از واژه ابرقدرت اظهار داشت: قبل از جنگ جهاني دوم، مبارزات بر مبناي تسليحات نظامي بود كه در زمان جنگ سرد اين مبارزات به يك فضاي تكنولوژي و موازنه قدرت تغيير مسير داد.

وي در ادامه هدف سياست‌هاي آمريكا را در اين راستا اينگونه تشريح كرد: عليرغم اتكاي اتحاد جماهير شوروي به صنايع سنگين نظامي، كشور آمريكا با رويكردهاي اقتصاد محور، سياست‌هاي خود را دنبال كرد.

بذرپاش در ادامه علت اهميت اجلاس عدم تعهد در تهران را اينگونه شرح داد: رياست 3 ساله ايران بر جنبش عدم تعهد و استقرار يك دبيرخانه موقت در كشور و از آنجايي که ايران كشوري است كه متعهد به آرمان‌هاي بشري و الهي است، موجب وحشت دشمنان از جمهوري اسلامي ايران شده است.

اين نماينده مجلس با بيان اين مسئله كه اجماع بين‌المللي هيچگاه عليه ايران شكل نخواهد گرفت تاكيد كرد:‌ هر چه تحريم بلند پروازانه‌تر باشد اجرا و هزينه آن براي كشورهاي اعمال كننده دشوارتر  است چرا كه در اين راستا نيازمند هماهنگي بيشتري با كشورهاي متعدد مي‌شوند كه اين مسئله نيازمند يك اجماع بين‌المللي عليه ايران است كه مسلما و قطعا شكل نخواهد گرفت.

بذرپاش گفت:‌ غرب در زمان‌هاي مختلف تحريم‌هاي زيادي را عليه ايران اعمال كرده كه از زمان صنعتي شدن نفت تاكنون موارد متعددي در اين مورد وجود داشته است و آنها از ابتدا تسهيلات نفتي ايران را مورد تحريم قرار دادند و در حال حاضر خريد و فروش اين عنصر مهم اقتصادي ايران را مورد تحريم قرار داده‌اند.

وي انواع تحريم‌ها به جهت اقتصادي عليه ايران را اينگونه عنوان كرد: تحريم‌هاي تجاري، مالي و اطلاعاتي از اين قبيل تحريم‌ها هستند.

اين نماينده مجلس در ادامه افزود: ايران مكلف به نوآوري و اتكا به الگوسازي در عرصه‌هاي جديد اقتصادي است و هر كشوري كه پرچم استكبارستيزي را برپا مي‌كند قطعا نيازمند چنين الگوهايي است كه بتوانند به اهداف آرماني و الهي خود برسد كه يكي از آنها اقتصاد مقاومتي است.

بذرپاش در ادامه گفت:‌اقتصاد مقاومتي را مي‌توان به گونه‌هاي مختلفي همچون اقتصاد الگو، ترميمي،‌دفاعي و موازي تعريف كرد.

وي در ادامه اقداماتي را كه بايد در راستاي اقتصاد مقاومتي به صورت عيني شكل بگيرد اينگونه عنوان كرد: اصلاح الگوي مصرف، مصرف كالاهاي ايراني، اقتصاد مردمي، كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، تغيير سياست‌هاي تجاري، توزيع ثروت براساس مدل‌هاي كاهش سطح فقر، بازسازي سيستم پولي، مبارزه با بي‌عدالتي، توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان و بازتوزيع منابع يارانه‌اي سهم صنعت و بنگاه‌هاي توليدي و خدماتي از اين قبيل موارد است.

انتهاي پيام/ر

برچسب ها: بذرپاش ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار