جلسه ‌شورای عالی فرهنگی وزارت دفاع با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، جانشین‌ و معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، جلسه ‌شورای عالی فرهنگی وزارت دفاع با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، جانشین‌، معاون هماهنگ کننده، معاون سرمایه انسانی و معاون بازرسی وزارت دفاع و  معاون هماهنگ کننده، معاون سیاسی، معاون تبلیغات و روابط عمومی، معاون ارزیابی و نظارت مکتبی، معاون تربیت و آموزش و مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین قندهاری رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این جلسه ‌گفت‌: اهمیت و جایگاه فرهنگ در وزارت دفاع و به تبع آن شورای عالی فرهنگی وزارت ایجاب می‌کند که ‌ضمن مروری بر عملکرد کارشناسانه شورا و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ آن، شرایطی ‌فراهم شود تا شورا کار خود را با جدیت ادامه دهد‌.

وی در ادامه اظهار داشت: حسب تدابیر متخذه از ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران می‌بایست ‌‌‌در یک زمان‌بندی مشخص‌‌، خروجی فعالیت‌ها در دو حوزه معنویت‌افزایی و بصیرت‌افزایی و میزان اثرگذاری این امور‌ به استحضار ‌برسد.

قندهاری تاکید کرد: از اعضای شورا انتظار حضوری فعال و با نشاط‌تر می‌رود تا بتوان بر تهدیدات نرم فرهنگی دشمن مسلط شده و به موقع آن را خنثی کرد.

سردار بکایی جانشین وزیر دفاع نیز با تأکید بر لزوم تغییر مدیریت فرهنگی از مکانیکی به ارگانیک، ‌گفت‌: نمونه عالی این مدیریت را در هیئت‌ها شاهدیم که بر خلاف آنچه که در جامعه، از مدل هیئتی به عنوان یک مدیریت سنتی یاد می‌شود اما مهمترین ویژگی هیئت این است که اگر کاری روی زمین مانده باشد‌، کسی نمی‌گوید این وظیفه من نیست بلکه همه افراد برداشتن آن کار را وظیفه خود می‌دانند‌.

وی تاکید کرد: برای پرمحتوا شدن و استفاده بهینه از زمان شورای عالی لازم است که کمیسیون‌ها همیشه فعال باشد تا از قبل روی پیوست موضوعات جلسه کار کنند.

‌سردار میر‌احمدی معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع نیز در این جلسه گفت‌: مأموریت اصلی این شورا تحقق راهبردهای عقیدتی سیاسی است در حالی که تاکنون برای این راهبردها نقش‌آفرینی نکرده است‌.

سردار شکارچی معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی نیز با بیان اینکه بدون شناخت تهدیدات موجود در کشور‌، راهبری شورا عملاً امکانپذیر نیست، گفت: شورا باید به دو نکته توجه کند یکی اینکه تاکنون موضوعات مهمی وجود داشته که در دستور کار شورا قرار نگرفته و دوم برخی موضوعات اساساً مشمول مرور زمان شده و چنانچه ‌در زمان خود‌ در دستور کار قرار نگیرد ‌هزینه‌های بسیاری متحمل خواهیم شد.

معاون بازرسی وزارت دفاع نیز با اشاره به چالش‌های فرهنگی موجود پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌های منابع خارج از وزارت استفاده بهینه صورت گیرد‌‌.

در ادامه هر یک از اعضا به ارائه نظرات خود پرداختند که در مجموع مصوب شد، برنامه‌های کوتاه مدت فرهنگی به دبیرخانه شورا ارسال شده و طرح سیاست‌های کلان و راهبردهای فرهنگی در جلسات آینده شورا طرح و بحث شود و برنامه ریزی لازم جهت بهره‌مندی مناسب از لیالی پرفیض قدر توسط قرارگاه بهبود و تعالی ودجا با همکاری روسای ادارات عقیدتی سیاسی و مدیران عامل و مدیران مجتمع های فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار