بی شک درختان سخاوتمندترین مخلوقات خداوند هستند به آدمی حیات می بخشند و نمی دانند که ممکن است روزی همین آدمی حیات را از آنها بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جمعیت فراینده تهران و نیاز به واحدهای مسکونی بیشتر سبب شده تا درختان قدو نیم قد شهر، بی سر و صدا و البته گاهی هم با جار و جنجال فروریزند.
 
اینکه پوشش گیاهی و درخت چقدر برای زندگی انسان ها ضرورت دارد بر کسی پوشیده نیست ولی با وجود این آگاهی قطع درختان همچنان به عنوان یک معضل مطرح است.
 
هر زمان که درختی قطع می شود، مسئولین شهرداری برای تسکین مردم با بیان اینکه درختان قطع نمی شوند، بلکه فقط نقل مکان داده می شوند سعی می کنند آبی بر دل آتش گرفته مردم بریزند.
 
باغ نیما یوشیج در منطقه تهران مدتی است که خبرساز شده و 2 هزار و 800 اصله درخت آن در آستانه نابودی قرار گرفته است.
 
مردم منطقه تهران اظهار می کنند که مدت هاست شهرداری با آبیاری نکردن درختان سعی در خشکانیدن آنها دارد و ما هم برای نشان دادن اعتراض خود هر روز ساعت 7 بعدازظهر در این جا جمع می شویم و هر کدام یکی دو بطری آب به پای درختان نیمه جان می ریزیم.
 
یکی از افراد حاضر در محل که خانی میانسان است با تأثیر زیاد ابراز می کند، نزدیک یک ماه است که مردم منطقه به این درختان آب می دهند، ولی این مقدار آب نمی تواند این درختان را زنده نگه دارد، او می گوید: شهرداری درحالی این درختان را از بین می برد که اگر فردی برای نوسازی مسکن فرسوده ی خود مجوز در قطع یک درخت در حیات خانه اش باشد باید 300 هزار تومان پراخت کند پس چگونه از ما توقع دارند که در برابر خشکانیدن این همه درخت سکونت كنیم، مردم منطقه می گویند: با این کارها اعتراضمان را نشان می دهیم تا بلکه مسئولین از تصمیمشان دست بردارند. پلاکاردها و بنرهایی که در دستشان است، همگی تلاش برای حفظ جان درختان است، حتی بر ماشین های عبوری هم تراکت می دهند و می خواهند آن ها نیز به جمع معترضان بپیوندند.
 
با همه ی این تلاش ها و مراجعه حضوری به شهرداری منطقه و شواری شهر به اذعان خودشان تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته شد.همه ی این تلاش ها تنها یک سوال را در ذهن ایجاد می کند.
 
آیا باغ نیمایوشیج زنده می ماند؟/ز
 
گزارش: سارا میرسلطانی

برچسب ها: باغ ، نیما ، مسئولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار