شوخ‌طبعی از فاکتورهای خودشکوفایی افرادی محسوب می‌شود که از درصد هوشی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روان‌شناس در زنجان گفت:افرادی که ازخصوصیت شوخ‌طبعی برخوردارند از نیازهای اساسی خود در حد خوبی برخوردار شده‌اند که از این نیازها میتوان به مسکن، پوشاک، خوراک و دیگر موارد اشاره کرد.

صحبتلو افزود: این افراد برون‌گرا هستند و در برقراری روابط با محیط اطراف خود بسیار موفق عمل می‌کنند و در این راستا نیز از حمایت‌های اجتماعی بسیار مطلوبی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این افراد از آسیب‌های روانی در امان هستند ادامه داد:کسانی که از داشتن اخلاق خوشایند و چهره خندان برخوردار هستند در مواقع بروز مشکلات نیز ازحمایت دوستان خود برخوردار می‌شوند.

این روان‌شناس یادآورشد:اشخاص خوش‌صحبت از آسیبهای اجتماعی نیز به دور هستند، فقط باید در نظر داشته باشند که اگر شوخ‌طبعی آن‌ها از حد اعتدال بگذرد وباعث رنجش اطرافیان گردد عواقب ناخوشایندی را از خود بروز خواهد داد.

صحبتلو خاطرنشان کرد: رفتارشوخ‌طبعی که ازافراد ایجاد می‌شود به دلیل وجود اشخاص شوخ طبع در خانواده و فامیل به وجود می‌آید و این افراد اگر در حد مطلوبی از خود شور و نشاط نشان دهند افراد بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند و با ایجاد شبکه اجتماعی بسیار مفید مشکلات‌شان در حد خوبی رفع و حل می‌شود و در ظاهر به گونهای دیده می‌شود که انگار آن‌ها اصلاً مشکلی را ندارند، چرا که همیشه خوشحال و خندان هستند./س

برچسب ها: هوش ، بالا ، شوخ ، طبع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.