جزورالم پست نوشت، محمود عباس و لیبرمن خواستار محاکمه بین المللی یکدیگر شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،این روزنامه در مطلبی به قلم هرب کینون نوشت، تشکیلات خودگردان فلسطینی، لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل را به حمایت از ترور محمود عباس متهم کرد. لیبرمن نیز می گوید محمود عباس را باید به علت حمایت از تروریسم محاکمه کرد. جنگ لفظی میان وزیر امور خارجه اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان اوایل هفته به اوج خود رسید و نمایندگان هر طرف محاکمه دیگری را به اتهام جنایات جنگی در دیوان بین المللی دادگستری لاهه خواستار شدند.
روز جمعه، تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تحریک آمیز خواندن اظهارات اخیر لیبرمن جهت برکناری محمود عباس گفت وی باید به علت افراط گرایی در دادگاه بین المللی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری معان در بیت الحم، وزارت اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان، لیبرمن را به عبور از همه خطوط قرمز و تحریک مداوم بر ضد محمود عباس و درخواست ترور وی متهم کرد.
وزارت اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان گفت لیبرمن باید در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه شود و از اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل متحد خواست اقداماتی بر علیه تحریکات مداوم وی به کار گیرند. منابع آگاه در دفتر لیبرمن در واکنش به این اتهام گفته اند از جهتی فلسطینی ها را باید به اتهام جنایات جنگی که سالها از طریق حملات تروریستی هولناک بر ضد کودکان، زنان و مردان اسرائیلی مرتکب شده اند و نیز حکومت خودگردان فعلی فلسطین از محمود عباس تا مسئولان رده پایین را باید در دادگاه لاهه محاکمه کرد که همواره از این اقدامات حمایت به عمل آورده و با پشتیبانی مالی، آن را تشویق کرده اند.
لیبرمن در هفته های اخیر به کرات گفته است پیشرفت دیپلماتیک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ممکن نیست.
تقریبا دو هفته قبل، لیبرمن نامه ای را برای اعضای کمیته چهارجانبه یعنی اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، آمریکا و روسیه ارسال و برگزاری انتخابات در حکومت خودگردان فلسطینی و انتخاب یک رئیس جدید، مشروع و واقع گرا برای تشکیلات فلسطین را خواستار شد.
وی در این نامه نوشت، با توجه به مواضع این هفته محمود عباس و سیاست وی در مخالفت با از سرگیری مذاکرات که مانعی برای برقراری صلح است، زمان آن فرا رسیده است برای خروج از این شرایط و تقویت رهبران فلسطینی راه حل سازنده ای را مورد بررسی قرار دهیم.
وی محمود عباس را به « تروریسم سیاسی» بر ضد اسرائیل متهم کرد.
نبیل ابوردینه سخنگوی محمود عباس با انتشار بیانیه ای اظهارات وی را عامل تحریک خشونت و ترور خواند. نامه لیبرمن به کمیته چهارجانبه در واکنش به نامه ای بود که تشکیلات خودگردان فلسطینی به اتحادیه اروپا در ژوئیه گذشته ارسال کرده بود. در این نامه از اتحادیه اروپا خواسته شده بود روابط خود را با اسرائیل ارتقا ندهد و از این رژیم به سبب ارتکاب جرم و جنایت انتقاد شود.
البته دفتر نخست وزیری اسرائیل در آن زمان تلاش کرد تا از این موضع لیبرمن برای برکناری محمود عباس فاصله بگیرد. روز پنج شنبه لیبرمن از نطق ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در اجلاس سران غیر متعهد در تهران به شدت انتقاد کرد و آن را خطابه ای توصیف کرد که یوزف گوبلز می توانسته نوشته باشد.
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت « اسرائیل حملات نظامی بر ضد فلسطینی ها را شدت بخشیده است. اکنون این حملات نظامی به اقدامات خشونت آمیز، تحریک آمیز و رنج آور شهرک نشینان اضافه شده است، اقداماتی که با ارعاب و ترور سازمان یافته و برنامه ریزی شده انجام می شود و یادآور حوادث خونباری است که شهرک نشینان و باندهای مسلح نظیر هاگانا و دیگران در روز نکبت در سال هزار و نهصد و چهل و هشت مرتکب شدند.
برچسب ها: اسرائیل ، محمود ، عباس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار