15 کمیته که شامل افراد متخصص بوده مشغول بازنگری سرفصل دروس علوم انسانی هستند.

قدیمی مدیر کل دفتر پشتیبانی آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت:  بر اساس قانون برنامه پنجم فصل 2 ماده 15 موضوع بازنگری سرفصل یکی از تکالیف وزارت علوم قلمداد می شود.
 
وی افزود: یکی از دلایلی که  در دو گذشته توجه زیادی به آن شده موضوع به روز کردن برنامه درسی است که به عنوان الویت قرار گرفته و از ابتدای سال 90 این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
 
قدیمی تصریح کرد: در رابطه با بازنگری سرفصل های دروس دانشگاهی 15 کمیته که شامل ویژگی های خاصی بوده در برنامه درسی و حوزه های تخصصی بودند از جمله کمیته علوم تاریخ ، حقوق، اقتصاد ، سیاسی، جامعه شناسی، زبان و ادبیات خارجی ، فلسفه جدید، معماری و علوم رسانه ای آماده شده اند که تا کنون حدود 200 رشته توسط این 15 کمیته از طرف دانشگاه ها مورد بازنگری قرار گرفته است.
 
** تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم
 
قدیمی در ادامه گفت: با توجه به شاخص های به روز رسانی و ارزش مدار در سال گذشته این 200 رشته که در اختیار این 15 کمیته قرار گرفته بود لذا بازنگری شدند نزدیک به 100 رشته از آن در شورای برنامه ریزی به تلفیق رسیده اند که پس از تایید نهایی به دانشگاه ها ارائه می شود.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که پاسخ های متفاوتی در خصوص طولانی بودن روند تغییر علوم انسانی از مسئولان شده اند گفت: برنامه درسی در آموزش ها عموماً در 2 دهه در بازنگر قرار نگرفته بودند که از آن میان در بیش از 20 برنامه و درسی هم اکنون این برنامه ها مورد بازنگری قرار گرفته است.
 
قدیمی تصریح کرد: در طول برنامه پنجم سالانه 4 هزار برنامه تاکنون مورد بازنگری قرار گرفته که این تعداد حجم بسیار بالا مهمی بوده و تولید محتوای ارزش مدار کارآمد و غنی در خصوص به روز رسانی تر علم علمی بومی را در نظر گرفته است.
 
وی اظهار داشت: البته در این ناحیه مسئولیت بسیار سنگین است چنانچه برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد ولی امیدواریم تا پایان سال 93 به نقطه مطلوب برسیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار