اگر به دنبال اطلاعات برای چگونگی انتخاب پزشک خانواده خود هستید این مطلب می تواند راهنماي خوبی برای شما باشد.

دکتر مظهری معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: برای اينكه کار برنامه پزشک خانواده اجرا شود باید پزشکان علاقمند در سامانه پزشک خانواده ثبت نام کنند البته ثبت نام تنها مختص پزشکان نیست بلکه پرستار، کارشناس تغذیه، روانشناس، بهداشت محیط و دیگر گروه های مورد نیاز می توانند برای شرکت در این برنام ثبت نام کنند.
 
وی گفت: در حال حاضر 47 هزار و 649 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که 15 هزار و 971 نفر پزشک عمومی و 3424 متخصص و فوق تخصص هستند.
 
مظهری ادامه داد: این افراد بعد از ثبت نام توسط سوپروایزرهای دانشگاههای علوم پزشکی هر استان بررسی می شوند که در صورت تائید از طرف این گروه با پزشک قرارداد بسته می شود و نام پزشک در سامانه به عنوان پزشک خانواده ثبت می شود.
 
** اگر پزشک خانواده خود را در خارج از محل سکونت خود انتخاب کنید از یک سری امکانات محروم می شوید
 
وی در ادامه به نحوه ثبت نام مردم برای انتخاب پزشک خانواده خود اشاره و عنوان کرد: مردم از طریق سه فرمت می توانند در این برنامه ثبت نام کنند اولین فرمت این است كه مردم به صورت حضوری به مراکز مجری پزشک خانواده در نزدیک ترین محل سکونت خود مراجعه کنند و پزشک خانواده مورد نظر را انتخاب کنند.
 
وی افزود: تمام اطلاعات پزشکان تائید شده آن منطقه اعم از سال تولد، سابقه، محل تولد، سن و دیگر مشخصات در آن مرکز وجود دارد و برحسب علاقه افراد می توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند البته باید توجه داشت که ممکن است فرد هیچ کدام از پزشکان موجود در لیست نزدیک سکونت خود را نخواهد انتخاب کند و علاقه مند است تا یک پزشک دیگر را در جایی دیگر به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کند که در این شرایط اطلاعاتی توسط افراد مرکز مجری پزشک خانواده در منطقه خود کسب می کند و بعد می توانند پزشک مورد نظر خود را که در خارج از محل سکونت خود قرار دارد انتخاب کند.
 
مظهری تصریح کرد: باید این فرد توجه داشته باشد اگر پزشک خانواده خود در خارج از منطقه محل سکونتش باشد از یک سری از امکانات محروم می شود به عنوان مثال اگر شرایط فرد طوری باشد که نتواند به مرکز مراجعه کند تیم سلامت موظف است به منزل او رفته و تمام اقدامات لازم درمانی و بهداشتی مورد نیاز او را فراهم کنند.
 
 
معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در ادامه به فرمت دو اشاره و اظهار داشت: در این فرمت فرد مستقیماً به مطب پزشک انتخاب شده در برنامه پزشک خانواده می رود و پزشک از او ثبت نام می کنند البته مشروط به این که برحسب تعداد ظرفیت تحت پوشش آن پزشک ظرفیت پذیرش پر نشده باشد.
 
مظهری در خصوص فرمت سه گفت: در فرمت سه سرپرست خانوار با مراجعه به سایت www.1590.ir و وارد کردن مشخصات تمام افراد تحت تکلف خود می تواند پزشک خانواده خود را با توجه به محل سکونت انتخاب کند. وقتی مشخصات و پزشک مورد نظر انتخاب شد به فرد یک کد رهگیری و یک کد خانوار داده می شود و بعد فرد به قسمت پزشک خانواده خودم در سایت وارد می شود و با وارد کردن کد رهگیری، کد پستی و کد خانوار می توانند با پزشک خانواده خود پرسش و پاسخ کند.
 
** 6 هزار و 792 نفر در استان تهران پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند
 
معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: تا به امروز 991 هزار و 953 نفر در کل کشور پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند که بیشترین افراد از استان مازندران بوده اند که برای 2 میلیون  و 194 هزار و 627 نفر از ساکنین استان مازندران پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد: ورود اطلاعات مردم برای پزشک خانواده در استان تهران تا به امروز 250 هزار و 262 نفر است که این استان رتبه 24 را از لحاظ تعداد اطلاعات وارد شده به سایت را دارد و همچنین 6 هزار و 792 نفر در استان تهران پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل این که در برنامه پزشک خانواده اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه انجام می شود خواهش ما این است که افراد اطلاعات خود را به صورت کامل و صحیح در سامانه وارد کنند و شماره تلفن های همراه خود را نیز از طریق سامانه در اختیار ما قرار دهند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شهریار علی نژاد
۱۲:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
من لیسانس روانشناسی هستم میخواستم در طرح پزشک خانواده بعنوان کارشناس همکاری کنم لطفا"راهنمائی کنید چکار کنم؟
آخرین اخبار