مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت: با توجه به وجود گنجینه هايي مانند انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، و ظرفيت‌های مختلف هنری از قبیل هنرمندان متعهد، وضعیت هنری کشور در آن حد که انتظار می‌رود، نیست.


عفت شریعتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: کشوری که انقلاب اسلامی کرده و دارای سرمایه‌های عظیمی مانند خون شهدا، علم و استعدادهای مختلف است؛ انتظار می‌رود که هنر آن رنگ و بوی قرآنی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این خصوص تلاش‌هایی صورت گرفته است ولی کافی نیست و باید فعالان فرهنگی و هنری از جمله اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد تلاش‌هایي هدفمند و راهبردي انجام دهند.

وی با بیان اینکه مساجد، کانون های معرفتی و دینی هستند اظهار داشت: چنانچه هنر در مساجد همراه با پویایی، نشاط، آموزه‌های قرآنی و عترت باشد آثار هنری تولید شده در آن واقع بینانه می شود.

وي با تاکید بر بخشیدن رنگ و بوی دینی به هنر ابراز داشت : از آنجا که هنر تجلی جمال الهی است باید از منظر تفکر مسجدی به آن پرداخت و در غیر این صورت با هنر ایده‌آل الهي فاصله گرفته ایم.

عضو پيشين كميسيون اجتماعي مجلس افزود: برای رسیدن به هنر متعالی باید هدف خلقت و اینکه خدا انسان را برای بندگی و خلیفه الهی آفریده است در نظر گیریم.

به گفته وي، هم‌اکنون نظام سلطه درصدد تهی کردن هنر کشورها از معنویت و دادن رنگ و بوی ابتذال به آن است بنابراین ما مكلفيم دانش، فن، و اندیشه معنوی تعالی و ظرفیت هنر متعالی را به جهانیان نشان دهیم. /س

برچسب ها: هنر ، کشور ، رضایت بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.