بارش هاي شش حوضه آبريز اصلي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهر90) تاکنون، 18 درصد در مقايسه با ميانگين دوره مشابه درازمدت كاهش و در مقايسه با سال آبي گذشته سه درصد افزايش داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، در حوضه درياي خزر در سال آبي جاري 33 درصد رشد مثبت بارش در مقايسه با دوره درازمدت و 22 درصد رشد در مدت مشابه سال آبي گذشته گزارش شده است.

همچنين حوضه آبريز خليج فارس با 39 درصد کاهش بارندگي در مقايسه با دوره درازمدت و 19 درصد افت بارش در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته مواجه است.

بارندگي ها در حوضه درياچه اروميه نيز 15 درصد در مقايسه با درازمدت و 9 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته کاهش يافته است.

در حوضه مرکزي کشور نيز در سال آبي جاري 14 درصد کاهش حجم بارندگي اتفاق افتاده است و اين ميزان در حوضه مرزي شرقي 24 درصد منفي بوده و در حوضه سرخس نيز بارش ها سه درصد كاهش داشته است.

حجم بارش حوضه هاي درياي خزر، خليج فارس، درياچه اروميه، مركزي، مرزي شرق و سرخس از ابتداي سال آبي جاري تاکنون به ترتيب 493، 223، 283، 140، 79 و 212 ميليمتر اعلام شده است.
هفته گذشته در حوضه درياي خزر سه ميليمتر و در حوضه خليج فارس يك ميليمتر بارش رخ داده و در ساير حوضه هاي آبريز اصلي بارشي صورت نگرفته است./س
برچسب ها: بارش ، آبریز ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار