وزير امور خارجه گفت: يكي از عوامل عمده موفقيت اجلاس "نم" در تهران نقش رسانه ملي، نشريات و خبرگزاري‌هاي داخلي بود.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان شب گذشته در جمع خبرنگاران در محل وزارت امور خارجه پيرامون تشکيل دبيرخانه موقت کشور‌هاي غير متعهد اظهار داشت: قرار است با برگزاري يک آزمون در وزارت خارجه هزار نيروي جديد در طي يك سال جاري وارد وزارت امور خارجه شوند.

وي گفت: تاكنون بيست هزار نفر براي شركت در اين امتحان حضور پيدا كرده‌اند كه قرار است اسامي 200 نفر را براساس حداقل امتيازي كه مي‌آورند انتخاب كنيم و بعد از آن مجددا يك امتحان ديگر را برگزار خواهيم كرد.

صالحي در ادامه افزود: از تعداد افرادي كه به استخدام وزارت امور خارجه در مي‌آيند، بين 30 تا 40 نفر از جوانان در دبيرخانه موقت جنبش عدم تعهد در تهران مستقر خواهند شد.

وزيرامور خارجه كشورمان تصريح كرد: نيروهاي استخدامي طي سه سال به آموزش در كنار ديگر نيروهاي باتجربه مي‌پردازند تا بتواند بعد از سه سال به ديپلمات‌هاي برجسته و زبده در عرصه بين‌المللي تبديل شوند.

وي با اشاره به اينكه رسانه‌هاي ملي حق ميزباني را در اجلاس نم به جا آوردند، خاطرنشان كرد: يكي از عوامل عمده موفقيت اين اجلاس نقش رسانه ملي، نشريات و خبرگزاري‌هاي داخلي بود، به گونه اي كه در اين چالش مهم سياسي رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران انصافا خوش درخشيدند.

وي گفت: اگر مردم همراه و پشتيبان دولت خود نباشند مطمئنا يك دولت نمي تواند قدم هاي استوار و محكمي بردارد.

صالحي در پايان خاطرنشان كرد: حضور 130 نماينده مختلف در كشورمان نشان از اقتدار ملي و انسجام بين دولت و ملت شريف ايران است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار