پائین بودن سطح دستمزدها و حقوق کارمندان و همینطور نبود فرصت های مناسب شغلی مناسب که می تواند سبب کسب درآمد از مشاغل مختلف شود، سبب شده تا هر روز شکاف درآمدهای کوچک و بزرگ در رومانی بیشتر شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رومانی از جمله کشورهای شرق اروپاست که قبلا در زمره کشورهای بلوک شرق سابق قرار داشت و دوران حکومت کمونیستی در این کشور حدود 30 سال به طول انجامید. در دهه ۹۰ و در پی تحولات به وجود آمده، اقتصاد رومانی شرایط بسیار سختی را گذراند و گرانی و تورم بیش از پیش بر مردم فشار آورد.

پس از آنکه این کشور در سال ۲۰۰۷ رسما عضو اتحادیه اروپا شد، دولتمردان رومانی معتقد بودند عضویت در اتحادیه اروپا هر چند در کوتاه مدت باعث فشار آمدن به مردم و مخصوصا قشر کم درآمد خواهد شد اما در دراز مدت منافع فراوانی برای رومانیاییها در پی خواهد داشت اما اکنون و با گسترش بحران اقتصادی، وعده های دولت این کشور برای بهبود وضعیت مردم بی نتیجه باقی مانده است.

مارینا کمپینو وزیر کار رومانی اخیرا نرخ فقر در این کشور را نگران کننده اعلام کرده و با هشدار درباره تبعات و خطرات ناشی از فقر پیش روی طبقه کارمند و کارگر رومانی گفته است که تنها 20 درصد از کارمندان این کشور داشتن مشاغل خود را چشم اندازی برای پیشرفت در آینده تلقی می کنند .

پائین بودن سطح دستمزدها و حقوق کارمندان و همینطور نبود فرصت های مناسب شغلی مناسب که می تواند سبب کسب درآمد از مشاغل مختلف شود، سبب شده تا هر روز شکاف درآمدهای کوچک و بزرگ در این کشور بیشتر شود. علاوه بر این شمار دانش آموزانی که در سالهای اول مدرسه ترک تحصیل می کنند رو به افزایش است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم رومانی، شرایط دوران کمونیستی را بهتر از وضعیت کنونی بدانند که سرشار از تبلیغات دروغین و ثروت اندوزی برخی ثروتمندان اروپای غربی است.

درحالیکه شمار فارغ التحصیلان دبیرستانی در رومانی 74 درصد است، در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا، شمار دانش آموزانی که مقطع دبیرستان را به اتمام رسانده اند 90 درصد است و این موضوع به بی انگیزگی و نبود آینده روشن برای این قشر از جامعه رومانی باز می گردد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار