" گلوبال ريسرچ " در آستانه سالروز حملات يازده سپتامبر امريکا در تحليلي تحت عنوان " افشاي حقايق و دروغ ها " نوشت: وقايع يازده سپتامبر 2001 امريکا يک تحول مهم در تاريخ امريکا به شمار مي رود چرا که با وقوع اين حملات ، ميليون ها نفر درباره دلايل و عواقب اين حملات گمراه شده اند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ در اين مقاله به قلم  "مايکل چسودووسکي" آمده است:يازده سپتامبر 2001 در واقع فصل جديدي از بحران ها و تحولات را در جهان باز کرد و ارابه جنگ هاي بي پايان را تحت عنوانِ انسان دوستانهِ " جنگ با تروريسم " به حرکت درآورد.
يازده سپتامبر 2001 در واقع يادآور عبارت " جنگ جهاني با تروريسم " است که به عنوان بهانه و توجيهي از سوي امريکا و متحدان ناتو آن براي آغاز جنگي بدون مرز به کار گرفته است.
در ساعت يازده بامداد يازده سپتامبر ، دولت بوش رئيس جمهور سابق امريکا اعلام کرده بود که شبکه القاعده مسئول حملات به برجهاي تجارت جهاني و ساختمان پنتاگون است.
"کالين پاول" وزير امور خارجه وقت امريکا اين حملات را به مثابه جنگ توصيف کرد و بوش در سخنراني تلويزيوني خود تاکيد کرد براي وي هيچ تفاوتي ميان تروريست هايي که مرتکب اين حملات شدند با کساني که حاميان آنها هستند ، وجود ندارد.
"جيمز ولسي" رئيس سابق سازمان سيا بدون اشاره به نام افغانستان اعلام کرد يک يا چند دولت خارجي در اين حملات دست داشته اند.
ساعت بيست و يک و سي دقيقه همان روز " کابينه جنگ " با حضور شماري از مشاوران نظامي و اطلاعاتي بلند پايه تشکيل شد و در ساعت بيست و سه ، در پايان نشست تاريخي در کاخ سفيد ، " جنگ با تروريسم " رسما آغاز شد.
در واقع وقايع غم انگيز يازده سپتامبر امريکا توجيه مناسب براي جنگ در افغانستان به بهانه هاي بشردوستانه و با حمايت کامل افکار عمومي جهان و تاييد جامعه بين الملل را فراهم کرد.
پس از حوادث يازده سپتامبر ، جنبش ضد جنگ عملا به طور کامل در انزوا قرار گرفت و دروغ هاي رسانه اي و تبليغات دولتي به خورد اتحاديه هاي کارگري و نهادهاي جامعه مدني داده شد. آنها جنگ با افغانستان ، کشور آسيايي فقير با جمعيت سي ميليون نفري را پذيرفتند و افسانه " دشمن خارجي " و تهديد واهي " تروريست هاي افراطي " سنگ بناي دکترين نظامي دولت بوش و بهانه اي براي تهاجم به افغانستان و عراق شد.
در بيان وقايع يازده سپتامبر نه تنها دلايل فروريختن ساختمان هاي  تجارت جهاني تحريف بلکه سابقه تاريخي حمايت پنهاني امريکا از تروريسم بين الملل مخفي و اين موضوع القاء شد که امريکا و تمدن غرب در معرض تهديد قرار گرفته است.
وقايع يازده سپتامبر با شبکه پيچيده اي از دروغ ها و از زوايا و ابعاد مختلف به نمايش درآمد اما اسامه بن لادن سرکرده شبکه القاعده در تاريخ يازده سپتامبر دو هزار و يک واقعا کجا بود؟ آيا مدرکي مستند وجود دارد که نشان دهد اسامه بن لادن حملات يازده سپتامبر را سازمان دهي کرده است ؟
سي بي اس نيوز بيست و هشتم ژانويه دو هزار و يک گزارش داد اسامه بن لادن دشمن شماره يک امريکا در تاريخ دهم سپتامبر در يک بيمارستان نظامي پاکستان بستري بوده است.
اما اکنون اين پرسش مطرح مي شود که اسامه بن لادن به لحاظ منطقي نمي توانسته حملات يازده سپتامبر را از تحت بيمارستان سازماندهي کند و اين بيمارستان تحت اختيارات نيروهاي مسلح پاکستان که روابط نزديکي با پنتاگون دارد ، قرار داشته است. مشاوران اطلاعاتي و نظامي امريکا در راولپندي مستقر بودند و همکاري نزديکي با همتاهاي پاکستاني خود داشتند اما هيچ تلاشي براي دستگيري بن لادن صورت نگرفت. دونالد رامسفلد وزير دفاع سابق امريکا در آن زمان ادعا کرد هيچکس از مخفيگاه بن لادن اطلاع ندارد و يافتن وي همانند يافتن يک سوزن در انبار کاه است.
در واقع تصميم براي جنگ در افغانستان در کابينه جنگ بوش و چني در شامگاه يازده سپتامبر دو هزار و يک اتخاذ شد. دوازدهم سپتامبر در نشست ناتو در بروکسل ، تصميم دولت بوش براي جنگ عليه افغانستان تاييد شد. دولت افغانستان از طريق کانال هاي ديپلماتيک پيشنهاد تحويل اسامه بن لادن را به امريکا ارائه کرد اما بوش اين پيشنهادات را بر اين اساس که امريکا با تروريست ها مذاکره نمي کند ، رد کرد.
جنگ با افغانستان بيست و شش روز بعد در بامداد هفتم اکتبر دو هزار و يک آغاز شد و همزمان با آغاز جنگ ، اين پرسش مطرح شد که برنامه ريزي و اجراي جنگي در هزاران مايل آن طرف تر از چه مدت زمان قبل شروع شده است ؟
کارشناسان نظامي تاييد مي کنند که برنامه ريزي براي چنين جنگي دستکم ماهها و حتي به يکسال زمان احتياج دارد. در واقع برنامه ريزي و تدارکات براي جنگ با افغانستان پيش از حملات يازده سپتامبر دو هزار و يک صورت گرفته است.
لغو آزاديهاي مدني در امريکا به موازات بمباران و تهاجم به افغانستان پس از يازده سپتامبر با تصويب قوانين و مقررات هايي به بهانه حفاظت از امريکايي ها آغاز شد. در واقع اين قوانين و چارچوب هاي حقوقي و قانوني به دقت پيش از حملات يازده سپتامبر طراحي و تدوين شده بودند.
اکنون ذکر اين موضوع مهم است که سازمان اطلاعات امريکا طراح اصلي جريان تروريسم افراطي است که تاريخچه آن به دوره جنگ شوروي سابق و افغانستان باز مي گردد.
اسامه بن لادن بيست و دو ساله در اردوگاهي با حمايت سيا تحت آموزش قرار مي گيرد و اين در شرايطي است که امريکا ميليون ها دلار براي ارائه کتاب درسي به دانش آموزان افغان صرف مي کند که مملو از تصاوير خشونت آميز و تعاليم افراطي هستند.
روزنامه واشنگتن پست در تاريخ بيست و سوم مارس دو هزار و دو مي نويسد دانش آموزان در آن زمان از جهاد مي شنيدند و تصاويري از اسلحه ، گلوله ، سرباز و مين دائم مقابل چشمان آنها بود و حتي طالبان نيز از کتاب هاي توليد شده امريکايي استفاده مي کردند.
و اما درباره وقايع يازده سپتامبر تحقيقات زيادي صورت گرفته است که ابعاد بيشتري از اين ماجرا را روشن کرد.بر اساس يافته هاي ريچارد گيچ موسس سازمان مهندسين و معماران حقيقت ياب يازده سپتامبر ، فرو ريختن ساختمان هاي مرکز تجارت جهاني ناشي از آتش سوزي حاصل از برخورد هواپيماها با ساختمان نبوده است. درجه حرارت يک هزار و سيصد و چهل درجه از ساختمان هاي مرکز تجارت جهاني پس از حملات يازده سپتامبر با تجهيزات پيشرفته و پرواز بر فراز اين ساختمان ها ثبت شد.
به گفته محققان ، چنين درجه حرارتي نمي تواند با آتش سوزي ناگهاني حاصل شده باشد چرا که آتش سوزي ناگهاني تنها ششصد تا هشتصد درجه فارنهايت گرما توليد مي کند. منبع چنين درجه حرارت باور نکردني در واقع زير سطح قرار داشته است جايي که درجه حرارت حتي بيش از هزار و سيصد و چهل درجه بوده است.
مارک لوئيزيايوکس از کارشناسان کنترل تخريب که براي پاکسازي ساختمان شماره هفت به کار گرفته شد مي گويد فولاد ذوب شده در اين ساختمان پيدا شد. ليسلي رابرتسون از مهندسان ساختمان مرکز تجارت جهاني مي گويد در تاريخ پنجم اکتبر ، بيست و يک روز بعد از حملات ، آتش سوزي هنوز هم ادامه داشت و فولاد مذاب هنوز هم روان بود. ذوب فولاد در درجه حرارت حدود دو هزار و هشتصد و پنجاه است اما چه چيزي واقعا منجر به ذوب فولاد شده است ؟
سال گذشته سه فيزيکدان و يک زمين شناس تحقيقاتي را روي انتهاي ميله هاي ساختماني و نمونه هايي از اين فلزات مذاب انجام دادند و نشانه هايي از آهن ، آلومينيوم ، گوگرد ، منگنز و فلور يافتند ، ماده شيميايي آتش زايي که از سوي ارتش براي بريدن فولاد همانند يک چاقوي داغ براي بريدن کره استفاده مي شود. به گفته اين محققان هيچ منبع احتمالي ديگري براي وجود اين همه فلزات مذاب وجود ندارد.
علاوه بر آن بررسي هاي بيشتر بر آثار تخريب و انفجار در مرکز تجارت جهاني نشان از تخريب کنترل شده وجود دارد که به طور ناگهاني از پايه ساختمان آغاز شد. براي تخريب چنين سازه عظيمي با چهل هزار تن فولاد بايد همه ستون ها با فاصله زماني بسيار کوتاهي از هم شکسته شده باشند که آتش نمي تواند چنين آثاري ببار آورد چرا که آتش سوزي موجب فرو ريختن نامتقارن و تخريب تدريجي مي شود و تنها استفاده از ترکيب هاي آتش زا مي تواند چنين وضعيتي را ايجاد کند.  
محققان سازمان مهندسين و معماران حقيقت ياب يازده سپتامبر مي گويند تحليل ها و شواهد علمي نشان مي دهد فرو ريختن برج هاي مرکز تجارت جهاني از طريق تخريب کنترل شده صورت گرفته است.
پس از واقعه يازده سپتامبر ، شرايط و حوادثي مرتبط با فعاليت شبکه القاعده تقريبا به طور روزانه به افکار عمومي ارائه شد که اين شامل تهديدهاي تروريستي ، هشدارها و حملات ، تحقيقات پليس و اقدامات متقابل شبه نظاميان ، درگيريهاي اجتماعي ، خشونت هاي فرقه اي ، افراط گرايي و اختلافات مذهبي بود.
استفاده روزمره و پرداختن به وقايع يازده سپتامبر و القاعده براي شرح حوادث سياسي پيچيده به معناي ايجاد سردرگمي است که مي تواند مانع از انديشه مردم شود. حمله يازده سپتامبر تبديل به جريان اصلي براي تبليغات جنگي و منجر به تهاجم به عراق در مارس سال دو هزار و سه شد.
"اسامه بن لادن"  و " تسليحات کشتار جمعي " به طور گسترده در رسانه هاي خبري استفاده شد و بر اساس گزارش کريستين ساينس مانيتور در تاريخ چهاردهم مارس سال دو هزار و سه ، تنها چند هفته پيش از تهاجم به اين کشور ، چهل و پنج درصد امريکايي ها فکر مي کردند صدام حسين ديکتاتور سابق عراق شخصا در حملات يازده سپتامبر امريکا دست داشته است.

برچسب ها: یازده ، سپتامبر ، گلوبال ، ریسرچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار