مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: يك هزار و 202 حلقه چاه هاي نفت و گاز به متراژ 2 ميليون و 724 هزار متر در دولت نهم و دهم حفاري و توليد شده است.

حيدر بهمني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب كه 81 حلقه چاه حفاري شده 8 حلقه چه نفت و گاز حفاري شده در دريا و مابقي در خشكي است افزود: براي اين تعداد حلقه چاه بيش از 195 هزار و 500 متر حفاري شده است.

بهمني تصريح كرد: تعداد حفاري چها ها نسبت به سال گذشته  در همين مدت 11 حلقه افزايش يافته است.

بهمني درخصوص عملكرد فعاليت 7 ساله اين شركت اظهار داشت: شركت ملي حفاري ايران در اين مدت 476حلقه چاه جهت دارد به متراژ 281 هزار متر به كوشش متخصصان شركت و با بكارگيري پيشرفته نوين فناوري هاي روزآمد، حرف و عملياتي شد.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران تأكيد كرد: در طول هفت سال فعاليت اين شركت تاكنون 47 هزار و 950 مورد عمليات شامل 20 نوع خدمات تخصصي از جمله نمودار گيري، حفاري باه وا، چاه پيمايي، لوله مفتري سيار، حفاري فرو تعادلي، آزمايش و تكميل چاه، آزمايش و تكميل چاه، سيمان كاري و لوله گذاري چاه به چاه هاي نفت و گاز ارائه شده است.

وي اضافه كرد: به منظور پاسخگويي به نيازهاي صنعت نفت و براساس برنامه هاي توسعه اقتصادي، دستگاه هاي حفاري در دولت نهم از 49 دستگاه به 56دستگاه افزايش يافت و در همسوي با برنامه پنجم توسعه و افق چشم انداز 1404 شمار دستگاه ها هم اكنون به 71 دستگاه افزايش يافته است و اين روند تا تأمين نياز كامل صنعت نفت ادامه خواهد داشت.

بهمني تصريح كرد: با برنامه ريزي انجام شد و استفاده از توان سازندگان داخلي و ارتباط نزديك با مراكز علمي و پژوهشي كشور در دولت نهم دستگاه هاي حفاري 87 و 86 و 83 فتح ساخته و بيش از 5 هزار قطع پرمصرف و تجهيزات مورد نياز در داخل توليد شد.مديرعامل شركت ملي حفاري ايران ادامه داد: اين روند در دولت دهم شتاب بيشتري بخود گرفت به گونه اي كه ساخت دستگا هاي حفاري 36 و 35 فتح، تجهيزات كليدي حفاري در بخش هاي نمودار گيري، لوله مغزي سيار، سيمان كاري، درون و برون چاهي و بيش از 4 هزار و 500 قطعه مورد نياز در صنايع داخلي توليد انبوه شد.

وي اظهار داشت: بيش از يك ميليارد دلار در زمينه توسعه ناوگان حفاري، خدمات فني و تخصصي و بيش از 2 هزار و500 ميليارد ريال در خصوص تأمين قطعات سرمايه گذاري شده است و رد سال جاري براي اهداف پژوهشي و تحقيقاتي شركت بيش از 600ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است.

بهمني افزود: در دولت نهم براي اولين بار متخصصان شركت در پروژه ملي پارس جنوبي، حفاري فازهاي 18، 17، 10، 9 را اجرايي كردند كه 24حلقه چاه گازي فازهاي 10 و 9 تكميل و در مدار توليد قرار گرفت و فازهاي 18 و 17 طبق برنامه زمانبندي درحال انجام و حفاري چاه هاي فاز 14 در دولت دهم اجرايي شد و كميل 22 حلقه چاه در دست اجرا است.

مديرعامل شركت ملي حفاري تأكيد كرد: در مدت 3 هزار و 520 روز كاري شركت ملي حفاري ايران از برنامه زمانبندي جلو افتاد و با هدف شتاب بخشي به اجراي كار با بيش از 200 حلقه چاه از برنامه تعريف شده زودتر تكميل و توليدي شد و در 7 سال گذشته در زمينه تأمين آب آشاميدني مصرفي در استان هاي مختلف 212 حلقه چاه آب به متراژ 37هزار و 700متر حفر و تحويل شركت هاي آب منطقه اي شد.

وي با بيان اينكه هم كانون با به كارگيري 72 دستگاه حفاري در خشكي و دريا و برخورداري از 16 هزار نيروي انساني مشخص و مجرب و توان ارائه خدمات تخصصي بيش از 90 درصد نيازهاي صنعت نفت در بخش صنعت حفاري را در مناطق خشكي و دريايي 10 استان نفت خيز كشور تأمين مي كنند./س
برچسب ها: حفاری ، چاه ، نفت وگاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار