هنر سنتي خوشنويسي ايران در بسياري از كشور جهان با كمك رايانه آموزش داده مي‌شود.

افشين زاهدي هنرمند خوشنويس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: هنر سنتي خوشنويسي يكي از قديمي‌ترين هنرهاي ايران محسوب مي‌شود كه البته در طول سال هاي متمادي هنرمندان اين هنر سنتي توانسته‌اند به خوبي خوشنويسي را نه تنها در ايران بلكه در اقصي نقاط جهان نيز گسترش دهند.
وي در ادامه گفت: گسترش خوشنويسي و به عبارتي خط ايراني علاقمندان بسياري را در كشورمان دارد.
وي در ادامه تصريح كرد: اين علاقمندي به هنر سنتي خوشنويسي تنها براي ايرانيان داخل كشور نيست بلكه در طول نزديكه به 6 سال اخير بسياري از ايرانيان خارج از كشور نيز به فراگيري هنر سنتي خوشنويسي مي‌پردازند.
وي گفت: در حقيقت تعدادي از هنرمندان خوشنويسي كشورمان بستري را براي آموزش اين هنر به علاقمندان خوشنويسي در ديگر كشورها ايجاد كرده‌اند.
وي در ادامه تصريح كرد: در حقيقت مي‌توان آموزش هنر سنتي خوشنويسي كه در داخل كشور به صورت مكاتبه‌اي مسير است براي علاقمندان اين هنر سنتي در خارج از كشور نيز از طريق رايانه امكانپذير شده است.

* رايانه به كمك آموزش خوشنويسي آمد
اين خوشنويسي در ادامه خاطرنشان كرد: مي‌توان گفت در حال حاضر رايانه به عنوان تكنولوژي روز مردم به كمك خوشنويسي نيز آمده است در حقيقت هنرمندان خوشنويس اين تكنولوژي را براي گسترش هنر سنتي خوشنويس به خدمت گرفته‌اند.
وي در ادامه اظهار داشت: آموزش هنر سنتي خوشنويسي به شيوه اينترنتي باعث افزايش مخاطبان بسياري شده است در حقيقت رايانه در سال هاي كنوني به كمك خوشنويسان آمده است به عبارت ديگر مي‌توان گفت "رايانه بستري مناسب براي گسترش خوشنويسي را در دامن و خارج از كشور فراهم كرده است."
زاهدي تصريح كرد: در حال حاضر،‌ هنرجويان فراواني در برخي از كشورهاي جهان هستند كه با اساتيد برجسته خوشنويسي ايران از طريق آموزش هنر سنتي خوشنويسي در ارتباط هستند در حقيقت استادان خوشنويسي ايران با شيوه مكاتبه‌اي پيشرفته اين هنر را به كشورهاي ديگر نيز انتقال مي‌دهند.

*معرفي استادان برجسته خوشنويسي در جهان
وي گفت: شيوه آموزش اينترنتي خوشنويسي هم به نفع اين هنر سنتي است و هم به نفع هنرمندان اين رشته چرا كه در كنار شناسايي بيشتر هنر سنتي خوشنويسي به نوعي هنرمند مربوط نيز معرفي مي‌شود، بنابراين آموزش اين هنر از هر دو جنبه مفيد فايده است.
زاهدي تصريح كرد: آموزش خوشنويسي به علاقمندان به اين هنر سنتي اقدامي خود جوش از سوي هنرمندان خوشنويس بوده است در حقيقت اين هنرمندان از هر شيوه و فرصتي براي معرفي و شناسايي بيشتر هنر سنتي خوشنويس استفاده مي‌كنند.
وي گفت: براي انتقال بيشتر خوشنويسي و البته برخي از هنرهاي ديگر كه كمي شناخته شده تر هستند مي‌بايست حمايت لازمه صورت گيرد.
زاهدي تصريح كرد: اگر پيرامون گسترش هنرهاي ايراني از طريق رايانه حمايت شود و بستر‌هاي مطلوب بيشتري فراهم گردد قطعاً نتايج مثبت و شايسته‌اي را پيش رو خواهيم داشت./ي2
برچسب ها: خوشنویسی ، آموزش ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار