واکسیناسیون علیه تب مالت در آذربایجان‌غربی به اتمام رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه،مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از اتمام واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در این برنامه یک میلیون و 110 هزار رأس گوسفند و 660 هزار رأس بره و بزغاله علیه تب مالت واکسینه شدند.

شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیمه نخست امسال مایه‌کوبی گوسفند، بز، بره و بزغاله را علیه بیماری تب مالت در کلیه دامداری‌ها و روستاهای استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه یک میلیون و 110 هزار رأس گوسفند واکسینه شدند، تصریح کرد: علاوه بر این در اجرای این طرح 660 هزار رأس بره و بزغاله نیز علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.

دیلمقانی افزود: در راستای اجرای این طرح یک هزار و 800 واحد اپیدمیولوژیک با به‌کارگیری 33 اکیپ دولتی و 50 اکیپ بخش غیردولتی فعالیت کردند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این طرح تیرماه امسال آغاز به کار کرده بود، خاطرنشان کرد: طرح مذکور در قالب خرید خدمات بخش غیردولتی و با اعتبار یک میلیارد ریال در کنار فعالیت بخش دولتی به طور رایگان اجرا شد.

دیلمقانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کنترل بیماری تب مالت، واکسیناسیون سالانه جمعیت گوسفند و بز کشور است، گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و اساسی‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری در انسان‌ها، کنترل و ریشه‌کنی آن در حیوانات است.

وی در ادامه از صادرات فرآورده‌های دامی از استان آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: این فرآورده‌ها به استان‌های خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان‌شرقی، همدان، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان‌رضوی و اصفهان صادر شده است.

دیلمقانی میزان صادرات فرآورده‌های خام دامی در سال جاری را 5 هزار و 998 تن و 375 کیلوگرم عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.