بیست و هفتم شهریور ماه همایش «ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی» برگزار می‌شود.

جواد شریف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: شهریورماه امسال، ماه فرهنگی آذربایجان‌غربی است و بنا به انتخاب ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی توسط فرهنگستان هنر مقرر شده در این ماه عمده برنامه‌ها در ارتباط با این موضوع باشد.

وی با اشاره به برگزاری این ویژه برنامه‌ها به طور همزمان در ارومیه و تهران، خاطرنشان کرد: در ماه فرهنگی استان، در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی برنامه ویژه اجرا می‌شود ولی در ارتباط با انتخاب ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی، فقط در ارومیه و تهران به صورت همزمان برنامه خواهیم داشت.

شریف نژاد گفت: ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که هم‌مرز بودن این شهر با سه کشور این شهر را به شهر توریستی تبدیل کرده است.

وی ارومیه را رنگین‌کمان اقوام عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌جواری کلیساها با مساجد نشانه همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان هم شیعه و هم سنی با اقلیت‌های مذهبی است.

شریف نژاد با بیان اینکه فرهنگ مردم، امکانات طبیعی و اقلیمی و نزدیکی ما به مرز، شرایط مطلوبی برای توسعه صنعت گردشگری مهیا می‌کند، افزود: امکانات ساختاری خوبی در امر گردشگری سلامت و نیز به نسبت مناطق هم‌جوار در اختیار داریم.

وی با اشاره به پذیرش بیماران از شرق ترکیه، شمال کردستان و عراق در بیمارستان‌های ارومیه، گفت: این خدمات پزشکی ارزان‌تر و با کیفیت بهتر به راحتی امکان‌پذیر است./ب

برچسب ها: ارومیه ، فرماندار ، همزمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.