افزایش ترشح هورمون های مردانه که ترشح آندروژن شامل آن است باعث ایجاد موهای زائد خواهد شد.

دکتر رسول آذرنیا، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان تصریح کرد: انسان در طول دوران زندگی 3 نوع مو خواهد داشت: یک نوع موهای دوره ی جنینی است که جنین را می پوشاند نوع دیگر به موهای کرک هلویی معروف است که موهای نرم، ظریف که بدن کودک و نوزاد را می پوشاند.
موهای نوع 3 موهاای ترمینال است که همان موهای ضخیم سر، زیر بغل است.

آذرنیا افزود: در واقع موی زائد از نوع ترمینال است این موهای زائد و البته به هورمون است که روی گونه، سینه، بازوها در می آید و معمولا در خانم ها از نظر زیبایی و ظاهر باعث آزار و اذیت می شود.

آذرنیا ادامه داد: یکی از مهمترین عامل ایجاد موهای زائد کیست های تخمدانی است و همچنین ترشح هورمون های آندروژن و هورمون مردانه است که در مناطق زیر چانه روی گونه و نواحی مختلف ایجاد خواهد شد و به صورت غیر عادی و برای فرد ایجاد ناراحتی می کند.

وی بیان کرد: برای درمان موهای زائد ابتدا تست های هورمونی و سونوگرافی انجام داده اگر دچار مشکلات تخمدانی است حل شده و بعد شروع به درمان می کنند.

بهترین روش درمان امروزه لیزر است و همچنین انواع روش های سنتی که مورد استفاده قرار می گیرد در واقع لیزر توسط تابش طول موج ریشه های مو را ضعیف می کند البته باید توجه داشت که این روش ها برگشت پذیر است و بعد از 6 ماه دوباره رشد موهای زائد بر خواهد گشت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار