يک متخصص پوست:

حرارت زياد بخاري و شوفاژ خشکي پوست را تشديد مي کند

يک متخصص پوست گفت: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و حرارت زياد بخاري و شوفاژ خشكي پوست را تشديد مي كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،دکتر نصرت پورسينا در خصوص خشكي پوست سالمندان اظهارداشت: خشكي پوست در اين افراد به دليل كاهش هورمون آندروژن و كوچكتر شدن غده پوست از حد معمول خود، فشار خون، بيماريهاي قلبي و استفاده از داروها تشديد مي شود.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي يزد گفت: خشكي پوست در افراد مسن به صورت ترك در ساق و كف پا و پشت دست نمايانگر و گاهي باعث خارش بيش از حد، تحريك تركها و ايجاد عفونت هاي ثانوي مي شود.
اين متخصص پوست يادآور شد: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و حرارت زياد بخاري و شوفاژ خشكي پوست را تشديد مي كند.
دكتر پورسينا در مورد خشكي پوست كودكان گفت: اكثر بچه ها به ويژه در استانهاي كويري مانند يزد به دليل پايين بودن رطوبت نسبي هوا دچار خشكي پوست مي شوند كه براي رفع آن بايد قبل از هر بار بيرون رفتن به مدرسه و مهد و پس از هر بار شستن دست و صورت، از نرم كننده مخصوص استفاده شود.
دكتر پورسينا علائم خشكي پوست در كودكان را به صورت پژمرده شدن پوست و پيدايش لكه هاي سفيد رنگ روي آن دانست و افزود: اين موضوع گاه والدين را نگران ابتلاي كودك به پيسي مي كند، اما در معاينه مشخص مي شود كه خشكي نمود يافته، ناشي از كاهش رطوبت نسبي هواست.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي يزد افزود: وجود برخي بيماري هاي ناشي از سوء تغذيه و كمبود ويتامين و پروتئين در فرد منجر به تشديد خشكي مي شود كه در اين صورت بايد اختلالات تغذيه اي بررسي شود.
دكتر پورسينا استفاده از نرم كننده براي جلوگيري از خشكي پوست را برحسب سن متفاوت دانست و گفت: براي كودكان بايد از نرم كننده خيلي ملايم و براي جوانان و نوجوانان واقع در سن آكنه از مرطوب كننده فاقد چربي استفاده كرد.
وي گفت: افراد مسن براي جلوگيري از خشكي پوست خود بايد هفته اي1 تا 2 بار استحمام كنند و پاك كننده هاي خيلي قوي به كار نبرند./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار