بیست و یكمین كنگره سراسری قرآن كریم ویژه مراكز استعدادهای درخشان با شركت استان های منطقه پنج كشور در یاسوج آغاز شد.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه این مسابقات، گفت: قرآن كریم زینت انسان ها است و چنانچه فراموش و یااز زندگی آنان كنار گذاشته شود دچار ضرر و زیان خواهند شد.
'پرویز طاهری' افزود: بر اساس مبانی قرآنی آبادانی زمین با استفاده از دانش و مهارت و گوهر وجودی انسان در لانه امنیت پرورش یافته و شكوفا می شود.
وی بیان كرد: قرآن كریم چشم، گوش و دل را به عنوان اندام ادراكی انسان معرفی می كند كه با دریافت علم و جهت دهی مناسب با این ابزار رستگاری انسان محقق خواهد شد.
طاهری با اشاره به اینكه نظام اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی است، اظهار داشت: ترویج علم و دانش همواره در دین مبین اسلام سفارش شده و آن را وسیله ای برای سعادت واقعی بشر می داند.
وی عنوان كرد: بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) ایرانی ها از اندیشه، استعداد و ذوق بالایی برخوردارند و در صورتی كه علم و ایمان در كهكشان ها باشد مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت.
طاهری ابراز داشت: دانش آموزان مراكز استعدادهای درخشان ابزار ویژه ای دارند كه در سایه قرآن حقیقت خود را درخواهند یافت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: دانش آموزان آینده سازان كشور هستند و با برقراری ارتباط با قرآن می توانند پله های پیشرفت و ترقی را یكی پس از دیگری بپیمایند.
حجت الاسلام 'مصطفی شجاعیان' افزود: برای دانش آموزان شركت كننده در این مسابقات برنامه های محفل انس با قرآن و بازدید از مناطق گردشگری یاسوج تدارك دیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: آموزش و پرورش در ایران اسلامی با قرآن عجین شده و دانش آموزان می بایست همواره از این كتاب آسمانی برای هدایت و سعادت خود بهره گیرند.
'مرتضی رهنما' با بیان اینكه انس با قرآن عمر را طولانی كرده و مایه خیر و بركت در زندگی انسان خواهد شد، افزود: دانش آموزان در كنار علم آموزی دستورات قرآن كریم را در تمام ابعاد زندگی خود مدنظر داشته باشند زیرا كامل ترین برنامه ها در این كتاب ارائه شده است.
159 دانش آموز پسر مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه از استان های منطقه پنج كشور شامل اصفهان، یزد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و كهگیلویه و بویراحمد در این مسابقات حضور دارند.
این دانش آموزان به مدت سه روز در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم، معارف و حفظ ویژه قرآن كریم با یكدیگر رقابت می كنند.
24 نفر برتر این مسابقات در رشته های مختلف به عنوان منتخبان كشوری مشخص می شوند. /س
برچسب ها: کنگره ، سراسری ، قران ، کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.