امام جمعه دماوند گفت: مقایسه اجلاس پانزدهم و شانزدهم پیام ‏آور نکاتی عمیق در تاریخ جهان است.

حجت‏ الاسلام‏ محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اجلاس پانزدهم در شرم ‏الشیخ مصر به ریاست حسنی مبارک و بیان سخنانی مبهم، پر ذلت و مملو از وادادگی از سوی این ستمگر زمانه برگزار شد.

وی ادامه داد: اما اجلاس شانزدهم با تحویل ریاست از سوی «مُرسی»، رئیس جمهور منتخب مردم مصر به ایران اسلامی و با چرخشی عمیق در مواضع این کشور نسبت مسئله فلسطین برگزار می ‏شود.

علاءالدینی تصریح کرد:، شانزدهمین دوره اجلاس سران عدم تعهد را آبرومندانه ‏ترین نشست این مجموعه جهانی در تاریخ 50 ساله ‏اش خواند و افزود: برگزاری خوب و باکیفیت این گرد همایی بین ‏المللی بزرگ خود نشانه ‏ای از قدرت و توان کشور میزبان است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: این مهم در مقایسه ‏ای بین اجلاس سران عدم تعهد های تهران با میزبانان گذشته این نشست به خوبی قابل درک است.

وی تصریح کرد: از این رو، برخی کشور های جهان دوبار و برخی دیگر هرگز توفیق و یا در واقع توانی برای برگزاری این رویداد بزرگ نداشتند.

علاءالدینی اضافه کرد: برای برگزاری امن و باکیفیت نشست‏ های جهانی باید زیرساخت‏ های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی یک کشور فراهم باشد.

امام جمعه دماوند افزود: با توجه به این مهم، جمهوری اسلامی توانست برگزاری آبرومندانه‏ ترین نشست عدم تعهد های تاریخ را به نام خود ثبت کند.

وی تصریح کرد: تهران، علاوه بر برتری در شاخص‏ های آماری، به لحاظ کیفیت حضور سران و شخصیت ‏های سیاسی نیز برتر از اجلاس ‏های گذشته جنبش عدم تعهد عمل کرد./س

برچسب ها: اجلاس ، جهان ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.