آلبوم موسيقي "ميخانه خاموش" پس از كنسرت گروه دستان در تاريخ‌هاي 16 و 18 شهريور، با صداي سالار عقيلي روانه بازار موسيقي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست كنسرت گروه "دستان" در تالار وحدت؛سالار عقيلي (خواننده گروه دستان) در اين نشست گفت:قطعه‌هاي اجرايي براي اين كنسرت را حدود 5 ماه پيش ،‌سعيد فرج پوري،يكي از آهنگسازان اين گروه از طريق اينترنت براي من ارسال كرد و من در طول اين مدت روي آنها كار كردم.
وي ادامه داد:گروه "دستان" از بهترين گروه‌هاي موسيقي در دنيا به شمار مي‌رود كه هر كدام از نوازنده‌هاي اين گروه در يك نقطه از دنيا زندگي مي‌كنند و هنگامي كه قرار است كنسرتي با اين گروه شكل بگيرد،اعضاي اين گروه از 10 روز پيش از برگزاري كنسرت دور هم جمع مي‌شوند و تمرين‌ها را شروع مي‌كنند.
عقيلي اظهار داشت:براي كنسرت 16 و 18 شهريور، يك هفته است كه هر روز به مدت 7 ساعت تمرين مي‌كنيم و قرار است آلبوم اين قطعه‌ها نيز با عنوان "ميخانه خاموش" منتشر شود.
وي افزود:پس از قسمت بي‌كلام در كنسرت،من دو قطعه را اجرا مي‌كنم و در قسمت دوم،تصنيف "ميخانه خاموش" با شعري از اخوان ثالث، غزل "در اوج آرزو" با شعري از ابتهاج،تصنيف "غم دوست" با شعري از سياوش كسرايي،تصنيف "احوال دل "با غزلي از مولانا، آوازي با سوز و گدازو سپس قطعه "راز من" را به عنوان پايان بخش كنسرت اجرا كنيم.
سعيد فرج پوري آهنگساز و نوازنده كمانچه گروه "دستان"در اين نشست تصريح كرد:سياست‌هاي گروه بر اين موضوع استوار است كه سعي مي‌كنيم دركارهاي اجرايي گروه بخصوص در ايران، در بخشي كار جديد هم اجرا كنيم و به همين دليل نيز در كنسرت شهريورماه خود كاري را با عنوان "ميخانه خاموش" در دستگاه ماهور و بيات اصفهان اجرا مي‌كنيم.
حسين بهروزي نيا آهنگساز و نوازنده بربط گروه "دستان" در اين نشست اظهارداشت:از جايي كه هر وقت روي صحنه مي‌رويم،مخاطبان علاقمندند علاوه را آهنگهاي جديد،آثار قبلي را نيز بشنوند در قسمت اول اين كنسرت تصميم گرفتيم علاوه بر قطعه‌هاي جديد، 2 قطعه از آلبوم "درياي بي‌پايان" با صداي "سالار عقيلي" نيز اجرا كنيم كه آهنگسازي در اين دوره برعهده سعيد فرح پوري بوده است.
بهروزي نيا افزود:"سالار عقيلي" جدا از اينكه از سه منطقه صوتي مياني،بم و زير برخوردار  است، تبحر و احساس دروني مثال زدني دارد و به طور يقين احساس دروني خود را با وجود جوان بودن، به خوبي انتقال مي‌دهد.
توتونچيان مدير عامل موسسه فرهنگي ققنوس در اين مراسم اظهار داشت:كار صوتي آلبوم "ميخانه خاموش" ديشب به پايان رسيد كه صددرصد قطعه‌هاي اين آلبوم جديد است.
وي در ادامه تصريح كرد: در اسفندماه، سعي مي‌كنيم دي‌وي‌دي تصويري كنسرت شهريور را به همراه پشت صحنه‌هاي تمرين گروه "دستان"مراحل ضبط آلبوم و كنسرت شيراز گروه "دستان" را روانه بازار موسيقي كشورمان كنيم.
توتونچيان ادامه داد:تلاش ما بر اين است كه اين دي‌وي‌دي با فرمت Full HD روانه بازار شود و كارگرداني هنري كنسرت شهريور نيز برعهده" مسعود فروتن"كارگردان نام آشناي كشورمان است.
وي خاطرنشان كرد:امسال بيست ويكمين سال همكاري اعضاي گروه دستان است و اعضاي اين گروه را سالار عقيلي،سعيد فرج پور،حميد متبسم،حسين بهروزي نيا،پژمان حدادي  و بهنام ساماني تشكيل مي‌دهند.
گفتني است؛كنسرت گروه موسيقي، "دستان" 16 و 18 شهريور در يك نوبت و ساعت 21:00 در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزا رمي‌شود./ه
برچسب ها: طنین ، میخانه ، خاموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار