100 استاد دانشگاه گیلان در نامه ای از بانکی مون خواستند نسبت به تروريسم علمی در ايران که در سال های اخير با حمايت سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی آمريکا ، انگليس،فرانسه و رژيم غاصب صهيونيستی ، انجام گرفته است بی تفاوت نباشد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گیلان در بخش هایی از این نامه آمده است: ما اعضای هيات رئيسه و هيات علمی دانشگاه گيلان، ضمن اعلام رويگردانی از هرگونه ترور و خشنونت نسبت به آحاد اجتماع ، شنيع ترين اين ترورها را که تروريسم علمی در ايران است و طی آن تنی چند از دانشمندان رشيد ملت به شهادت رسيده اند را قوياً محکوم کرده و از جنابعالی بعنوان مسئول سازمانی که ماموريت آن حفظ امنيت جهانی است انتظار داريم که نسبت به اين اتفاقات بی تفاوت نباشيد و در مجامع رسمی جهانی از اين گونه اقدامات ننگين تبری بجوييد و در محکوم کردن عاملين آن اقدامات عملی انجام دهيد.

ترور دانشمندان مساله کم اهميتی نيست و اگر مورد بی توجهی آن سازمان قرار گيرد، احتمال گسترده شدن آن بسيار زياد خواهد بود. و ما شاهد بوده ايم که متاسفانه سازمان ملل تحت رهبری جنابعالی و همچنين ساير نهادهای بين المللی اقدامی متناسب با اين اتفاق انجام نداده اند.

دربخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه مردم ایران پس از سرنگونی رژیم ستم شاهی برای جلوگیری از پیشرفت کشور دشمنی های بسیاری همچون جنگ تحمیلی ، فعالیت های گروه های تروریستی و کشتار شهروندان ایرانی ، سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط ناو جنگی آمریکا در سال 1368 و اعمال تحریم های اقتصادی ، علمی و فناوری شاهد بوده اند اظهار امیدواری کردند بان کی مون درمدت برگزاری  اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهد در تهران با واقعیات فرهنگ غنی ایرانیان بیشتر آشنا شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.