يک حقوقدان گفت: تخفيف مجازات عفو براي برخي از مجرمان غير عمد مي تواند تاثيرات چشم‌گيري بر زندگي مجرمان داشته باشد.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تخفيف مجازات عفو براي برخي از مجرمان غير عمد اظهار داشت: اين تخفيف نه تنها بر حل مشکلات جاري بر زندگي زندانيان کمک مي‌کند بلکه بازگشت سرپرست خانواده به کانون خانواده تاثير بسياري بر کاهش جرايم از سوي فرزندان زندانيان دارد.

اين حقوقدان ادامه داد: برخي از مجرمان با جرايم غير عمد در زندان‌ها به سر مي‌برند که مشکلات بسياري را هم براي آنها و خانواده‌هايشان به همراه دارد.

اسلامي پناه با بيان اينکه متهم مي‌تواند در طول حبس حسن نيت خود را بر دستگاه قضايي اثبات کند افزود: در حسن معاشرت خود با ساير زندانيان زماني که وارد زندان مي‌شود و همچنين زمان مرخصي ميان مدت زمان و عدم ارتکاب جرم بهترين فرصت براي نشان دادن حسن رفتار و لياقت عفو زنداني است.
 
وي تصريح كرد: مجازات نقش بازدارنده دارد ولي بايد متناسب با جرايم تعيين شود ضمن اينکه مي‌تواند عامل پيشگيري از وقوع جرايم باشد.

اين حقوقدان با بيان اينکه زنداني به خاطر عملي که انجام داده محکوم به زندان  و تربيت او بر عهده جامعه است خاطرنشان كرد: اگر در مدت حبس قاضي تشخيص دهد مجرم اصلاح شده مانند بسياري که زودتر از موعد بهبود يافته مي‌توانند در شرايط عفو يا تخفيف مجازات برخوردار شوند.

 "انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: مجرم ، زندان ، عفو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.